loading...
مجله تکنولایف
فرزاد رسولی بازدید : 96 شنبه 12 شهریور 1401 نظرات (0)

بهترین سن برای انجام ارتودنسی دندان چه وقتی است؟ هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟ روند ارتودنسی دندان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی ایده آل به چه شکل است؟ نیاز به درمان ارتودنسی دارید؟ دندانپزشکان متخصص ارتودنسی، برطرف کردن طیف وسیعی از مشکلات بیماران و مراجعه کنندگان ممکن است از درمان های ارتودنسی استفاده کنند. روش های درمانی به کار گرفته شده توسط متخصص ارتودنسی میتواند ظاهر دندانها را بهبود ببخشد و سلامتی آنها را تضمین کند. متخصص ارتودنسی برای دستیابی به اهداف مد نظرش، از ابزار مخصوص و ویژهای استفاده میکند که در قسمت های بعد با آن ها آشنا می شوید. ارتودنسی دندان به انگلیسی (Orthodontics) یکی از تخصص های دندانپزشکی است که متخصصان آن به تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاریها، نامنظمی ها و ناهماهنگی های دندان ها و فک ها میپردازند. ارتودنسی یکی از قدیمیترین شاخه های دندانپزشکی است و شواهد زیادی از تلاش بشر برای منظم کردن دندان ها با روش های مختلف از سالیان بسیار دور در دسترس است.

در لیست طبقه بندی مشاغل ملی کانادا، کد ۳۱۱۵ به دندانپزشکان اختصاص داده شده است. دندانپزشکان از طریق برنامه اکسپرس اینتری، زیر گروه نیروهای متخصص فدرال (FSW) و یا برنامه های استانی، با توجه به بازار کار هر استان، اقامت دائم کانادا را اخذ کنند. متقاضیانی که مدرک دندانپزشکی خود را از کانادا و یا آمریکا دریافت نکرده باشند، برای اخذ مجوز فعالیت در کانادا نیازمند طی کردن مراحل برابر سازی مدرک خود با کانادا و تطبیق با سیستم پزشکی کانادا، هستند. مجله اینترنتی دندانپزشکی متقاضی قبل از اپلای برای برابرسازی مدرک باید آزمون، خودارزشیابی را انجام دهد. این فرآیند برای تایید شدن دندانپزشکان بین المللی (فارغ التحصیلان دوره های دندانپزشکی خارج از کانادا) به عنوان دندان پزشک عمومی در کانادا می باشد. بسیاری از دانشگاه های کانادا و آمریکا این دوره ها را ارائه می دهند. سازمان NDEB کانادا یک ارزیابی انجام می دهد که به تعیین این می پردازد که، چه کسانی به دوره های تکمیلی نیاز دارند و چه کسانی واجد شرایط فرآیند معادل سازی مدرک هستند. مدت زمان این دوره ها معمولا ۲ تا ۲.۵ سال است.

این هزینه بر اساس نوع خدمات دندانپزشکی، متریال مورد استفاده و تکنیکهای دندانپزشکی متفاوت است. یکی از مشکلاتی که در رابطه با خدمات دندانپزشکی وجود دارد این است که بسیاری از بیمهها این خدمات گرانقیمت را پوشش نمیدهند. قبل از مراجعه به مطب دکتر دندانپزشک در شیراز بهتر است با مطب تماس بگیرید و مطمئن شوید که پزشک با بیمه یا بیمه تکمیلی شما قرارداد دارد یا نه؟ با استفاده از دکترتو میتوانید از دکترهای دندان پزشک در شیراز نوبت اینترنتی بگیرید. نوبت اینترنتی در دکترتو به روشهای نوبتدهی حضوری، مشاوره آنلاین (تلفنی، متنی و ویدیویی) قابل انجام است. انواع فضا نگهدارنده دندان شیری در صورت نیاز به ویزیت حضوری توسط پزشک میتوانید از امکان مسیریابی روی نقشه استفاده کنید. البته همیشه نیازی به ویزیت حضوری توسط پزشک وجود ندارد و در بسیاری از موارد، مشاوره تلفنی و آنلاین میتوانند راهحل مناسبی قبل از مراجعه حضوری به پزشک باشد. دکترتو میزبان بیش از ۱۰۰۰۰ پزشک، روانشناس و متخصص درمانی در تخصصهای پزشکی مختلف در سراسر کشور است و با تسهیل نوبتدهی پزشکان سعی میکند سطح سلامت جامعه را ارتقا دهد. امکان ثبت نظر درباره هر پزشک برای مراجعهکننده فراهم شده است تا سایر مراجعهکنندگان، قبل از ویزیت شدن، از نظرات در مورد دکترهای دندان پزشک مطلع شوند. با دکترتو به راحتی از تمام دکترهای ایران نوبت بگیرید. راحتترین و بهترین راه برای پیدا کردن یک دکتر دندانپزشک خوب شیراز و گرفتن نوبت اینترنتی دکتر دندانپزشکی در شیراز استفاده از سرویس نوبتدهی آنلاین دکترتو است. به این صورت در وقت خود صرفهجویی میکنید و با کمترین دردسر نوبت خود را رزرو میکنید. برای گرفتن نوبت اینترنتی از بهترین دکتر دندانپزشک در شیراز کافیست وارد صفحه پزشک شوید و در روز و ساعتی که ب رایتان مناسبتر است، نوبت بگیرید.

زیرا کشیدن برخی دندان ها ممکن است نیازمند دراز کشیدن طولانی مدت مادر بر روی صندلی دندانپزشکی باشد. هرچه مادر بیشتر به پشت دراز بکشد احتمال آسیب رسیدن به جنین بیشتر است. به جز این ممکن است تاثیر اشعه ایکس و داروی بی حسی متوجه جنین شود و چون این 3 ماهه بسیار حساس است بهتر است که برای کشیدن دندان در این 3 ماهه جانب احتیاط کاملا رعایت شود. استفاده از انواع آرام بخش بیخطر مانند بی حسی موضعی که تاثیر آن به جنین در رحم نمی رسد. تجویز داروهای ضد درد یا آنتی بیوتیک های خوراکی که برای مادر باردار و نوزاد در دوران بارداری بی خطر است. چگونه از کجا متوجه شویم که نیاز به کشیدن دندان داریم؟ اگر باردار هستید و به طور منظم به کلینیک دندانپزشکی بارداری خود مراجعه می کنید، دندانپزشکتان همه چیز را متوجه خواهد شد. در واقع دندانپزشک شما با معاینات کامل، هر نوع مشکلی که در خصوص دهان و دندان داشته باشید را تشخیص داده و در اسرع وقت درمان یا مدیریت می کند. اما اگر دسترسی به دندانپزشکی باردار ندارید نگران نباشید، علائمی وجود دارد که در مجموع نشان دهنده نیاز به کشیدن دندان در زمان بارداری هستند. آیا همه مادران باردار نیاز به مراجعه دندانپزشکی دارند؟ اگر شما بهداشت دهان و دندان را همیشه به طور منظم رعایت می کنید بعید است مشکل خاصی برای دهان و دندان شما در طول بارداری ایجاد شود که نیازمند مداخله دندانپزشکی بارداری باشد.

هنگامی که باردار هستید ، بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به بیماری لثه و پوسیدگی دندان ها هستید که می تواند بر سلامت کودک شما نیز تأثیر بگذارد. جهت معاینه و انجام درمان های دندانپزشکی قبل از بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر حالت تهوع دارید ، بعد از استفراغ، دهان خود را با ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین در یک لیوان آب بشویید. این کار به شستن اسید معده کمک می کند و مینای دندان را ایمن نگه می دارد. رویش دندانهای كودك از حدود ۶ ماهگی آغاز میشود اما گاهی برخی نوزادان با یك یا دو دندان نیز متولد میشوند. زمان و نحوه رویش دندان در همه كودكان یكسان نیست و معمولاً با گریه و بیقراری كودك همراه است. در این حالت، جویدن اجسام سفت و تمیز توسط کودک و ماساژ ملایم لثه ها با تكه فلزی سرد مانند پشت قاشق چایخوری در کاهش ناآرامی او مفید است.

لمینت و کامپوزیت هر دو برای داشتن لبخندی زیبا انجام می شوند. در هر دو روش موادی بر روی دندان ها قرار می گیرد که زردی و بد فرمی دندان ها را از بین می برد. لمینت سرامیکی روشی بسیار عالی برای ساختن لبخندی زیبا می باشد. قیمت لمینت بیشتر از کامپوزیت می باشد اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که کیفیت لمینت بهتر از کامپوزیت می باشد. البته دندانپزشک نسبت به نیاز بیمار یکی از این دو روش را انتخاب می نماید. بهتر است برای انجام اقدامات زیبایی دندان های خود به دندانپزشک متخصصی مراجعه نمایید. یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از افراد داشتن دندان های زرد است. داشتن دندان های زیبا که مانند مرواریدهای سفید در داخل دهان برق می زنند، صورت شما را زیبا تر نشان می دهد. در صورتی که این زردی ناشی از جرم روی دندان ها باشد، می توان آن را به وسیله ی جرم گیری از بین برد.

از خلال دندان در نواحی که لثه بین دندانی تماماً فضای موجود بین دو دندان را پوشانیده نباید استفاده نمود چون باعث ازردگی لثه می شود. برس های مخروطی شکل کوچک برای تمیز نمودن فضاهای بین دندانی که لثه بین دندانی آنها از بین رفته است مفید هستند این برس هارا باید در نواحی بین دندانی فرو برده وبا حرکت جلو وعقب ناحیه را تمیز نمود. استریپ کرون چیست؟ شستن دهان با فشار یک محلول ممکن است مواد ریز غذایی را شل کند ولی این کار نمی تواند پلاک میکروبی را از جای بردارد برخی دهان شویه ها ممکن است به کنترل شیمیایی تشکیل دنتال پلاک کمک نمایند. کلرهگزیدین یک دهان شویه است که خاصیت ضد عفونی قوی دارد. به طور کلی دهان شویه به عنوان مکمل مسواک زدن باید استفاده شود نه به عنوان جایگزین مسواک. پریدکس : خاصیت ضدعفونی قوی دارد وعوارض جانبی آن عبارت است از تغیر رنگ دندانها وتغیرات چشایی لیسترین :برای حذف پلاک فوق لثه ای ورفع التهاب لثه مؤثر است.

  • آقای دکتر محمد تقی گلپرور
  • کاهش راندمان در سیستم ادغام
  • عضلانی :دارو از طریق مویرگها وارد ر می شود
  • کاربرد درمانی
  • قابلیت خود سفتشوندگی
  • طرح جامع
  • Caspian Journal of Internal Medicine

یک مبحث مهم در رشته دندانپزشکی تحت عنوان عصب کُشی یا عصب کِشی یا به اصطلاح علمی تر درمان ریشه مصطلح است. به درمان بیماری ها و صدمات ریشه و بافت های اطراف ریشه دندان در اصطلاح N2 می گویند. درمان ریشه یا پالپ دندان با نام های N2، روت کانال یا عصب کشی شناحته می شود. 1 عصب کشی دندان چیست؟ 1.1 چه زمانی ریشه دندان نیاز به اصلاح دارد؟ عصب کشی دندان چیست؟ عصب کشی دندان یکی از رایج ترین روش کاهش درد ناشی از عصب دندان ها در کلینیک های دندانپزشکی است در طی این عمل پالپ اعصاب، بافت همبند از ریشه دندان جدا می شود. در بسیاری از موارد این عمل تحت بی حسی موضعی انجام می شود اما موارد نادری هم هستند که بنا به شرایط فیزیکی بیمار استثناٌ تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد. چه زمانی ریشه دندان نیاز به اصلاح دارد؟ پر کردن دندان با کامپوزیت عصب کشی دندان زمانی انجام می شود که قسمت داخلی بافت نرم دندان که پالپ نیز نام دارد آسیب دیده یا ملتهب و آلوده شده باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی همراه با راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی، دکوراسیون، پزشکی و دندانپزشکی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 150
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 882
  • بازدید ماه : 2,863
  • بازدید سال : 19,261
  • بازدید کلی : 38,099