loading...
مجله تکنولایف
فرزاد رسولی بازدید : 15 دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بررسی و قیمت لپ تاپ دل استوک

لپ تاپ های Dell ، به کارآمدی و تنوع محصول معروفند . کاربران لپ تاپ های استوک دل نظر مثبتی به عمر طولانی ، کیفیت ساخت ماندگار و سازگاری آن با تغییرات جدید داشته و دارند . با توجه به مسائل گفته شده و وقوف این شرکت بر نیازهای روز بازار جهانی ، Dell سومین فروشنده لپ تاپ در سرتاسر دنیاست . لپ تاپ های پرکاربرد Dell در پنج گروه  Inspiron ، Latitude ،  XPS ، Precision و Alienware قابل دسته بندی است که در ادامه به معرفی اجمالی هر دسته خواهیم پرداخت . نکته ای که در باب این مطالب باید در نظر داشته باشید این است که کمپانی Dell برای رده بندی لپ تاپ های دست دوم دل از اعداد 3000 برای محصولات پایه ، 5000 برای محصولات میان رده و 7000 برای سری سطح بالای خود استفاده می نماید .

لپ تاپ دل استوک

  

لپ تاپ های دل Inspiron

  

لپ تاپ های محبوب سری Inspiron معرف حضور اکثر کاربران کامپیوتری است . این لپ تاپ های استوک دل با بهره مندی از ویژگی های ظاهری جذاب مانند طراحی ساده ، قابلیت جا به جایی و ... مورد پسند و استفاده طیف وسیعی از کاربران قرار دارد . حتی برخی مدل های جدیدتر از ساختار هیبریدی دو در یک نیز بهره می برند . این لپ تاپ های دست دوم Dell با استفاده از پردازنده های قدرتمند Intel و AMD ، توانایی اجرای بسیاری از برنامه ها را به کاربران می بخشند . این لپ تاپ ها عموما از کارت گرافیک مجتمع با پردازنده اصلی استفاده می کنند ، اما برخی مدل ها نیز از کارت گرافیک اختصاصی بهره می برند . ضمنا لپ تاپ های Inspiron از نمایشگرهایی با رزلوشن HD تا UHD برخوردارند . با توجه به سطح عمومیت بازار هدف تولید این لپ تاپ های استوک Dell ، طیف کاربران این مدل ، از استفاده شخصی و خانگی تا اداری و دانشجویی شناور است .  

  

لپ تاپ های دل Latitude

  

اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که مرتب به سفر می روید یا در محیطی با خطرهای گوناگون مشغول به کار هستید ، لپ تاپ های مقاوم سری صنعتی Latitude ، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود . این لپ تاپ های دست دوم دل با بهره گیری از ویژگی های امنیتی فیزیکی و نرم افزاری ، نظر کاربران حرفه ای و تجاری را به خود جلب کرده اند . جهت اطمینان از مقاومت بدنه ، لپ تاپ های Latitude تحت استانداردهای مقاومت سنجی ارتشی مورد آزمون قرار گرفته اند و قابلیت اطمینان بالای بدنه نسبتا ضخیم آنها مورد تایید قرار گرفته است . جهت سهولت جا به جایی این لپ تاپ های استوک دل از پلاستیک فشرده در ساختارشان استفاده شده است . حتی مدل های پایه در این سری از لپ تاپ های استوک Dell ، از قدرت پردازشی بالا که وام گرفته شده از قطعات پردازشی Intel و AMD است ، بهره می برند . نمایشگر 13 الی 15 اینچی مات سری Latitude ( بعضا با پنل لمسی ) مناسب کار در محیط غیر مسقف است . با وجود ویژگی های حرفه ای ، برخی مدل های این لپ تاپ ها ، دارای ساختار هیبریدی دو در یک نیز می باشند . لپ تاپ های این دسته عموما با پیشوند E قابل مشاهده هستند .

  

لپ تاپ های XPS

  

لپ تاپ های سری XPS محصولاتی هستند که از هر سه جنبه زیبایی ، ظرافت و قدرت پردازشی بالاترین میزان را دارا هستند . این اولترابوک فوق العاده خوش ساخت ، علاوه بر طراحی و مقاومت استثنایی بدنه فلزی و تراش خورده اش که به لپ تاپ های ظریف برندهای دیگر طعنه می زند ، از قدرت پردازشی چشمگیری نیز برخوردار است . ضخامت کمتر از دو سانتی متری این اولترابوک Dell ، باتری با شارژدهی بالا و بهره مندی از جدیدترین قطعات پردازشی Intel و AMD ، باعث شده که سری XPS ، در کنار شاهکارهای دنیای فناوری قرار بگیرد . این اولترابوک هم در محیط های اداری و هم در دستان افراد حرفه ای از کارایی سطح بالایی برخوردار است . ضمنا برخی مدل های این سری از لپ تاپ های استوک دل دارای پنل لمسی و قابلیت هیبریدی دو در یک نیز می باشند .

  

لپ تاپ های Precision

  

ورک استیشن های سیار شرکت Dell با نام تجاری Precision راهی بازار می شوند . این سری از لپ تاپ های دست دوم دل با تکیه بر فناوری های جدید در ساخت قطعات پردازشی جهت استفاده در پروژه های مدل سازی سه بعدی ، انیمیشن ، تدوین حرفه ای ویدئو و رندرگیری ، موجبات رضایت کاربران حرفه ای مشغول در عرصه هنرهای دیجیتال را فراهم کرده اند . در این لپ تاپ های دست دوم دل معمولا از نمایشگرهای مات با حداقل رزلوشن Full HD استفاده می شود و سایز صفحه نمایش آنها عموما بین 15 الی 17 اینچ می باشد . پردازنده های این سری از لپ تاپ های استوک Dell نیز از قدرتمندترین پردازنده های موجود در شرکت های پرتوان Intel و AMD انتخاب می گردد . ضمنا با توجه به تخصصی بودن این دستگاه در زمینه گرافیکی ، پردازنده گرافیکی آن نیز از قطعات تخصصی مانند Quadro از nVidia و Radeon از AMD انتخاب می گردد . بر خلاف ورک استیشن های سایر برندها ، این ورک استیشن ها از وزن کمتری برخوردارند و قابلیت جا به جایی بیشتری را نسبت به آنها دارا هستند . مدل های این لپ تاپ ها عموما با حرف M آغاز می شوند .

    

لپ تاپ های Alienware

  

لپ تاپ های گیمینگ شرکت Dell به نام Alienware معروفند . این لپ تاپ ها ، به رسم تمام لپ تاپ های گیمینگ ، از جدیدترین پردازنده های محاسباتی و گرافیکی Intel ، nVidia و AMD بهره می برند . ضمنا رزولوشن نمایشگر 15 الی 17 اینچی این لپ تاپ استوک dell عمدتا Full HD و بالاتر می باشند . همچنین طراحی خاص لپ تاپ های گیمینگ ، همواره مورد توجه بازیکنان و سازندگان بوده است که در این مورد نیز هیچ کدام از طرفین از نتیجه کار ناراضی نبوده اند و لپ تاپ های Alienware علاوه بر دریچه های فن بزرگ ، از کیبورد فوق العاده راحت و کامل بهره می برند . در کنار لپ تاپ های بالارده Alienware ، لاین دیگری از لپ تاپ های گیمینگ میان رده قرار دارد که معروف به سری G می باشند . این سری نیز از سخت افزار مخصوص اجرای گیم های کامپیوتری برخوردارند ، اما از نظر ظاهری ساده تر از لپ تاپ های بزرگ Alienware هستند . 

فرزاد رسولی بازدید : 62 شنبه 24 تیر 1402 نظرات (0)

لپ تاپ مک بوک پرو ۱۶ اینچی (M2 Pro یا M2 Max) – بهترین لپ تاپ برای ادیت ویدیو

اگر یک کاربر حرفه‌ای هستید که حجم کاری زیادی داشته و به دنبال قدرت بالا، گرافیک و عمر باتری خارق العاده است، می‌تواند مک بوک پرو ۱۶ اینچی همراه با تراشه M2 Pro یا M2 Max را انتخاب کند. این لپ تاپ ارزان نیست و مدل‌های آن از ۲۴۹۹ دلار شروع می‌شوند.

اما با پرداخت این پول می‌توانید قوی‌ترین و بادوام‌ترین لپ تاپی را دریافت کنید که در جهان وجود دارد. مک بوک پرو ۲۰۲۳ شباهت زیادی به مک بوک پرو ۲۰۲۱ دارد و با همان ناچ صفحه نمایش، پورت‌های یکسان، شارژ مگ سیف و همان سیستم اسپیکر استثنایی ارائه می‌شود.

در تست‌های ما، مدل M2 Max چندین ساعت بیشتر از مدل M1 Max که در سال ۲۰۲۱ ارائه شده بود، دوام داشت. این لپ تاپ برای کارهای استاندارد خانگی و اداری هم مناسب بوده و تفاوت خاصی در عملکرد با هم ندارند. اما اگر شغل شما طوری است که به یک لپ تاپ با قدرت بالا نیاز دارید، می‌توانید با خرید این لپ تاپ تا حد زیادی در زمان خود صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ استوک کدام اند؟

مدل ۲۰۲۳ در این لیست پایین‌تر از مدل ۲۰۲۱ دیده می‌شود، چرا که هنوز هم معتقدیم که مدل‌های ۲۰۲۱ می‌توانند برای کاربرانی که به‌دنبال هزینه پایین‌تر هستند، مناسب‌تر باشند و ارزش خریدشان بالاتر است.

مدل‌های ۲۰۲۳ به تازگی وارد قفسه فروشگاه‌ها شده‌اند و انتظار داریم که بیشترین قیمت ممکن را هم مخصوصا در ایران داشته باشند. این محصول برای کاربرانی مناسب است که به دنبال هسته‌های پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی بیشتر بوده و واقعا از تک تک این هسته‌ها برای پیشبرد سریع کارشان استفاده می‌کنند. باید به نوع تسک‌های خود توجه کرده و ببینید که واقعا به این قدرت برای کار خود نیاز دارید یا خیر.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


لپ تاپ XPS 13 دل – بهترین گزینه در راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان

ما در راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان می‌توانیم به XPS 13 کمپانی دل به‌عنوان بهترین نمونه اشاره کنیم. این محصول بسیار جمع و جور و قابل اعتماد بوده و بدنه زیبایی هم دارد. نمایشگر عالی آن با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ همراه شده و عملکرد عالی هم سبب می‌شود که انتخابی ویژه برای کاربران عمومی باشد.

ما مدل i7 این لپ تاپ را تست کرده و متوجه شدیم که برای تسک‌های مورد نیازمان، بدون هیچ گونه کاهش سرعت یا ایجاد گرما، بهترین عملکردش را نشان می‌دهد. این لپ تاپ برای بازی و کارهای رسانه‌ای هم بسیار خوب عمل کرده و می‌توانید به آن اعتماد کنید.

یک مدل دیگر به نام XPS 13 پلاس هم داریم که طراحی شیک‌تری داشته و شامل انواع ویژگی‌های جدیدی است که XPS 13 در اختیار شما نمی‌گذارد. از جمله می‌توانیم به صفحه نمایش اولد، پد لمسی بدون حاشیه و همچنین کلیدهای لمسی LED اشاره کنیم. بنابراین، با هزینه بیشتری می‌توانید به سراغ این مدل در بازار هم بروید.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


لپ تاپ ThinkPad X1 Nano لنوو – بهترین لپ تاپ برای سفرهای کاری

از بسیاری جهات، لپ تاپ ThinkPad X1 Nano یک تینک پد فوق پیشرفته محسوب می‌شود. در پاسخ به این سوال که چه لپ تاپی بخرم خوبه باید به این نکته توجه کنید که به دنبال چه کاربردی از لپ تاپ خود هستید؟ این محصول بدنه محکمی داشته و کلیک کننده‌های مجزایی هم دارد.

یک شاتر به‌عنوان فراهم کردن حریم خصوصی فیزیکی به آن اضافه شده و یک ترک پوینت قرمز رنگ هم در وسط صفحه کلید مشاهده می‌کند. یک سری ویژگی‌های امنیتی و مدیریتی ویژه کسب و کارها را هم داریم که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

این لپ تاپ Nano بسیار خاص بوده و به این دلیل است که سبک‌ترین تینک پد کمپانی لنوو محسوب می‌شود که تا به امروز ساخته شده است. این یکی از سبک‌ترین لپ تاپ‌هایی هستند که می‌توانید خرید کنید و تنها ۹۰۲ گرم وزن دارد. کمپانی برای رسیدن به این وزن شگفت انگیز، عملکرد را فدایش نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین لپ تاپ های پرفروش در بازار ایران

نانو عملکرد ساکتی داشته و صدای فن را نخواهید شنید. گرمای قابل توجهی هم در هنگام اجرای بارهای کاری سنگین تولید نشده و کاملا می‌توانید برای کارهای خود از آن استفاده کنید. اگر به دنبال یک لپ تاپ تجاری قابل اعتماد هستید که حس امنیت بالایی با آن داشته باشید، این لپ تاپ می‌تواند برای شما مناسب باشد.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


لپ تاپ Razer Book 13 – بهترین لپ تاپ برای بهره وری بالا

کمپانی ریزر بیشتر به‌خاطر لپ تاپ‌های گیمینگ خود شناخته می‌شود. اما این شرکت با محصول جدید خود به نام Razer Book 13، می‌تواند در فضای تجارت و بهره وری هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. ضخامت لپ تاپ در حد ۰.۶ اینچ بوده و در حد ۱.۴ کیلوگرم هم وزن دارد.

لپ تاپ در واقع یک ایستگاه کاری قابل حمل بوده و ظاهری زیبا و محکم دارد. بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده و پورت‌های مناسبی هم از جمله HDMI 2.0، USB-A، تاندربولت ۴ و اسلات میکرو اس دی به همراه دارد. این یکی از معدود لپ تاپ‌های گیمینگ موجود است که با صفحه کلید RGB ارائه شده و آن را دوست خواهید داشت.

در داخل لپ تاپ هم چیزهای شگفت انگیز دیگری را می‌توانیم ببینیم. تراشه قدرتمند این لپ تاپ بهتر از هر لپ تاپ ویندوزی دیگر بوده و در تست دریافت خروجی از برنامه پریمیر پرو هم توانست عالی عمل کند. لپ تاپ Razer Book 13 نمی‌تواند در دسته محصولات گیمینگ باشد، اما عملکرد آن در برخی از بازی‌ها عالی بوده و چنین عملکردی را با کمک گرافیک یکپارچه خود تامین می‌کند.

این لپ تاپ حتی می‌تواند بازی Shadow of the Tomb Raider را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. قیمت بالای این لپ تاپ برای همه ایده آل نیست و ممکن است که بهترین لپ تاپ برای خرید نباشد. این محصول همچنان یک لپ تاپ فوق العاده بوده و بدنه با کیفیت را با عملکرد بهره وری قدرتمند ترکیب می‌کند.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


لپ تاپ Zenbook S 13 OLED ایسوس – بهترین لپ تاپ با صفحه نمایش OLED

به نظر شما چه لپ تاپی بخرم که صفحه نمایش OLED بهتری داشته باشد؟ برای تهیه یک لپ تاپ سبک وزن با صفحه نمایش عالی، دیگر نیازی به صرف هزاران دلار نخواهید داشت و می‌توانید به سراغ Zenbook S 13 OLED ایسوس بروید. این محصول به پردازنده‌های جدید سری رایزن ۶۰۰۰ مجهز شده و دستگاهی قدرتمند و سبک وزن محسوب می‌شود.

استفاده از آن بسیار سرگرم کننده بوده و کاملا آن را دوست خواهید داشت. به‌علاوه، این محصول به کیفیت ساخت محکم و پردازنده عالی و سریعش هم معروف بوده و تنها ۱.۱ کیلوگرم وزن دارد. ضخامت آن هم کمی بیش از ۰.۵ اینچ بوده و یک عدد پد LED دستی هم در تاچ پد آن تعبیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: محبوب ترین لپ تاپ های بازار ایران را بشناسید!

در این لپ تاپ می‌توانید با صفحه لمسی همه کارهای خود را انجام داده و تحت تاثیر راحتی آن باشید. صفحه نمایش لمسی اولد لپ تاپ هم روشن و بزرگ بوده و زیبا به نظر می‌رسد. پردازنده رایزن ۷ این لپ تاپ در مدل ۱۲۹۹ دلاری، می‌تواند تسک‌های چند وظیفه‌ای را به راحتی پشتیبانی کند؛ اما گاهی اوقات هم گرمای زیادی در قیمت زیرین بدنه تولید می‌شود.

این لپ تاپ برای تجربه بازی هم خوب بوده و با گرافیک یکپارچه خود می‌تواند برخی از بهترین نتیجه‌ها را رقم بزند. این بهترین تجربه‌ای است که از یک لپ تاپ ۱۳ اینچی می‌توانید انتظار داشته باشید.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


لپ تاپ Chromebook Duet 3 لنوو – بهترین لپ تاپ زیر ۴۰۰ دلار

لپ تاپ لنوو Chromebook Duet 3 محصولی عالی و کوچک برای آن دسته از خریدارانی است که به دنبال صرف هزینه پایین هستند. این محصول دارای صفحه کلید جداشدنی از نوع مغناطیسی بوده و برای روشن و خاموش کردن راحت‌تر لپ تاپ هم به کار می‌رود.

صفحه نمایش لپ تاپ از قلم‌های USI نیز پشتیبانی می‌کند و اگرچه، قلم آن را باید جداگانه خریداری کنید. با این حال، صفحه کلید و قاب پشتی مغناطیسی لپ تاپ در کنار پایه، جزوی از لپ تاپ بوده و قیمت مجزایی برایش پرداخت نمی‌کنید.

این لپ تاپ برای کارهای روزمره مناسب بوده و برای کارهای سبک و پر کردن اوقات فراغت خود می‌توانید از آن بهره ببرید. صفحه نمایش آن دارای اندازه ۱۱ اینچی بوده و وضوح و روشنایی بالایی هم دارد. صفحه کلید در کنار تاچ پد بسیار راحت بوده و عمر باتری آن هم نزدیک به یک روز کامل می‌تواند دوام داشته باشد.

جذابیت واقعی دستگاه در قابلیت حمل بالای آن است. وزن آن تنها ۹۴۸ گرم بوده و قابلیت جدا شدن صفحه کلید هم کمک می‌کند که در راحت‌ترین شرایط ممکن آن را در هنگام حرکت با خود حمل کنید.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


لپ تاپ Surface Laptop 5 (13.5 inch) مایکروسافت – بهترین لپ تاپ نازک و سبک

سرفیس لپ تاپ ۵ مایکروسافت دارای ظاهری شبیه به سرفیس لپ تاپ ۴ است که سال گذشته روانه بازار شده بود. نسخه پنجم هم مانند نسل قبلی خود، طراحی نازک، سبک و بسیار خوش ساختی دارد و سبک خاص مایکروسافت را می‌توان در آن تماشا کرد. به تازگی، سرفیس لپ تاپ ۵ از تاندربولت ۴ هم پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف سال گذشته، لپ تاپ را تنها در مدل‌های اینتل می‌توانید خرید کنید و دیگر از تراشه AMD استفاده نمی‌کند.

در داخل لپ تاپ هم پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل به کار رفته‌اند که عملکرد رضایت بخشی به همراه دارند. به ویژه اینکه در تسک‌های تک وظیفه‌ای، می‌توانید بدون مشکل به لپ تاپ اعتماد کنید. بنابراین اگر به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که چه لپ تاپ بخرم که وزن پایینی داشته باشد، سرفیس لپ تاپ ۵ می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

در تست‌های ما، هیچ گرمای اضافی یا صدای فن وجود داشته و با توجه به مشخصات نازک دستگاه هم قابل درک است. تسک‌های خود را می‌توانید در صفحه نمایش با نسبت با نسبت تصویر ۳:۲ و ابعاد ۱۳ اینچی انجام دهید که بسیار هم وضوح بالایی دارد. یکی از ایرادات اصلی این لپ تاپ در عمر باتری است. این عمر باتری خوب بوده اما شگفت انگیز نیست و نسبت به نتایج دریافتی از سال گذشته، با کاهش عمر باتری مواجه هستیم.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم

لپ تاپ Blade 16 ریزر – بهترین لپ تاپ برای تجربه بازی‌های AAA

لپ تاپ Blade 16 را می‌توانیم خریدی باور نکردنی برای گیمرهایی تلقی کنیم که مشکلی برای پرداخت هزینه‌های سنگین ندارند. این لپ تاپ به تراشه‌های رده بالای انویدیا و اینتل مجهز شده و می‌تواند اکثر بازی‌های پر طرفدار امروزی را در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند.

شما به تمام افکت‌هایی که می‌خواهید اجرا کنید، دسترسی خواهید داشت. بدنه آن زیبا بوده و کیبوردی سرگرم کننده با چراغ‌های RGB را هم می‌توانیم داشته باشید. بنابراین، کمتر گیمری را می‌توان پیدا کرد که بتواند از این لپ تاپ ایراد بگیرد. جذابیت این لپ تاپ تنها در عملکرد بالایش نیست و بازی‌ها از نظر گرافیکی هم عالی به نظر می‌رسند.

Blade 16 یک صفحه نمایش مینی LED آپشنال داشته و پنل آن نه‌تنها رنگ‌های غنی و زنده‌ای تولید می‌کند، بلکه دارای ویژگی حالت دوگانه هم است که به شما امکان می‌دهد تا با یک کلیک بین حالت‌های اصلی UDH Plus /120Hz و FHD Plus/240Hz سوییچ کنید. برخی از لپ تاپ‌های قبلی این سری هم به این قابلیت مجهز بودند و برای داشتن یک تجربه گیمینگ خوب، نیازی به این همه خرج اضافه نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بهرتین لپ تاپ های بازار ایران

اما اگر به دنبال بهترین عملکرد و بهترین نمایشگر جهت بازی هستید، می‌توانید به سراغ فرم فاکتور ۱۶ اینچی این لپ تاپ بروید. این گزینه محصولی لوکس با قیمتی بسیار بالا است و جزو بهترین لپ تاپ های پیشنهادی ما برای شما خواهد بود.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


سخن آخر

ما در این مطلب سعی کردیم که پاسخ روشنی به سوال چه لپ تاپی بخرم ارائه داده و در همه زمینه‌ها شما را راهنمایی کنیم. گزینه‌های جذاب زیادی پیش روی شما وجود دارد و بسته به اینکه چه کاری با لپ تاپ خود انجام خواهید داد، می‌توانید گزینه‌های مختلف را بررسی کنید. البته این بسته به جیب شما هم دارد و با توجه به بودجه خود، می‌توانید از بین گزینه‌های یاد شده انتخاب خود را داشته باشید.

شما هم می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما در میان گذارید. به نظر شما کدام گزینه می‌تواند بهترین خرید در بازار لپ تاپ‌ها باشد؟ جای کدام لپ تاپ در لیست ما خالی است؟ می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما همراه شوید.

لپ تاپ بهتر است یا PC یا تبلت؟

اگرچه لپ تاپ‌ها به دلیل قابل حمل بودن محبوبیت فزاینده‌ای دارند، اما باید توجه داشت که این محصولات برای همه مناسب نیستند. برخی از افراد برای کارهای پردازشی سنگین، مثل رندرینگ و تدوین حرفه‌ای به قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارند که در اکثر لپ تاپ‌های یافت نمی‌شود و حتی اگر لپ تاپی با چنین سخت افزاری پیدا شود هم یا قیمت سرسام آوری دارد که به خرید آن نمی‌ارزد یا بسیار سنگین و حجیم است که قابلیت حمل‌پذیری لپ تاپ را زیر سوال می‌برد.

در این حالت خرید یک سیستم کامپیوتر (PC) بهترین گزینه است و پیشنهاد می‌شود به لیست بهترین سیستم های کامپیوتری شهر سخت افزار برای راهنمایی و مشاوره مراجعه کنید.

افزون بر این، کامپیوترهای شخصی معمولاً نسبت به یک لپ تاپ با همان مشخصات، قیمت کمتری دارند و همچنین قابل ارتقا هستند، در حالی که سخت افزارهای اصلی لپ تاپ مانند کارت گرافیک و پردازنده را هیچگاه نمی‌توان ارتقا داد. PCها همچنین دارای صفحه نمایش بزرگتر و صفحه کلید راحت‌تری هستند که برای کار و سرگرمی هم بسیار گزینه‌ی مطلوب‌تری محسوب می‌شوند.

در نقطه مقابل این گزینه، لوح‌های هوشمند یا همان تبلت‌ها هستند که قابلیت حمل بسیار بهتری دارند، اما شاید از نظر سخت افزاری مقداری ضعیف‌تر از بهترین لپ تاپ ها باشند. یک تبلت می‌تواند نیازهای محاسباتی اولیه بسیاری از افراد را حتی بهتر از یک لپ‌تاپ برآورده کند. تبلت‌ها نسبت به لپ تاپ‌ها ارزان‌تر بوده و راحت‌تر نگه‌داری می‌شوند.

با در نظر گرفتن تمام این صحبت‌ها اگر به یک کامپیوتر قابل حمل نیاز دارید و در اصل به دنبال حد وسطی بین یک تبلت و یک کامپیوتر شخصی هستید، لپ تاپ بهترین گزینه شماست و پیشنهاد می‌شود با مطالعه‌ی ادامه این مطلب، از لیست بهترین لپ تاپ های بازار ایران یک گزینه را انتخاب کنید. 

سوالات متداول در مورد خرید بهترین لپ تاپ

کدام برند لپ تاپ بهتر است؟

اکثر برندهای دیگر مانند لنوو و HP و دل هم محصولاتی در حد ایسوس و ایسر ارائه می‌دهند و پیشنهاد می‌شود برند لپ تاپ را معیار اصلی خود برای خرید قرار ندهید و بیشتر روی مشخصات و سخت افزار مد نظر تمرکز کنید. 

در حال حاضر اکثر برندهایی که در بازار ایران ارائه می‌شوند، لپ تاپ‌های مطمئن و مرغوبی عرضه می‌کنند. اما به صورت کلی، هم‌اکنون برندهای ایسوس و ایسر در بازار ایران محبوب‌ترین و بهترین مارک های لپ تاپ هستند که بسیاری از محصولات آن‌ها در راهنمای خرید لپ تاپ شهر سخت افزار حضور دارند و شما می‌توانید بسته به نیاز خود از میان آن‌ها انتخاب کنید. 

بهترین مارک لپ تاپ در ایران چیست؟

اکثر مارک های لپ تاپ معتبر حاضر در ایران محصولات قابل قبولی ارائه می‌دهند، اما با توجه به محبوبیت برندهای ایسوس و ایسر می‌توان انتظار بالاتری از محصولات این دو برند بزرگ داشت در حالت کلی برندهای ایسوس و ایسر همیشه در رده بندی بهترین لپ تاپ های جهان حضور دارند.

آیا لپ تاپ سیم کارت می‌خورد؟

بله، برخی لپ تاپ‌های کوچک یا اولترابوک‌ها هستند که از درگاه سیم کارت و شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کنند. اما اصولاً این محصولات توان پردازشی کمتری نسبت به لپ تاپ‌های معمولی دارند و به همین دلیل کارایی کمتری هم ارائه می‌دهند. 

عمر مفید لپ تاپ چند سال است؟

پاسخ دقیق این سوال به لپ تاپی که شما برای خرید انتخاب کرده‌اید وابسته است. برای مثال لپ تاپ‌های گیمینگ که هم‌اکنون پرچمدار هر سال می‌توانند به راحتی کاربر را تا 6 یا 7 سال آینده همراهی کنند، اما محصولات ضعیف‌تر و ارزان‌تر طبیعتاً عمر مفید کمتری هم خواهند داشت. به عنوان یک قانون سرانگشتی می‌توان گفت محصولات مصرفی الکترونیکی اکثراً در نهایت 5 سال عمر مفید دارند و پس از آن بهتر است با مدل جدیدتر تعویض شوند.

همه چیز در مورد لپ تاپ

در جدیدترین لیست از «بهترین لپ تاپ های پیشنهادی» که برای «تیر 1402» تدارک دیده‌ایم، به سراغ بهترین لپ تاپ‌های موجود در دسته بندی‌های استفاده روزمره و مولتی مدیا، مهندسی و طراحی و در نهایت بازی رفته‌ایم و در هر بخش چند لپ تاپ برتر بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین میتوانید به سایت اچ پی سر بزنید.

در نظر داشته باشید در یک ماه گذشته قیمت اکثر لپ تاپ‌های پیشنهادی در بازار ایران مقداری کاهش یافته است.

فرزاد رسولی بازدید : 100 یکشنبه 30 بهمن 1401 نظرات (0)

اشتباه شماره 1 لپ تاپ در حال مرتکب هستید (و 4 راه‌ها برای رفع آن})

laptopاگر که خوره بازی هستید و میخواهید تا 5 ساعت به صورت مداوم بازی کنید، به دنبال لپ تاپ هایی با باتری بیشتر از 60 وات بر ساعت و بیشتر از 2-3 سلول باشید. باتری هایی مثل باتری لپ تاپ لنوو لجیون 5 که 60 وات بر ساعت حجم دارد میتواند تا 3-4 حداکثر شما را همراهی کند و پس از آن باید لپ تاپ خود را به شارژ بزنید. بالاتر باشد، شارژ شما زودتر به اتمام خواهد رسید. در قدیم عده ای اعتقاد داشتند که بهتر است برای بازی کردن مداوم باتری لپ تاپ خود را در بیاورید و مستقیم لپ تاپ را به برق وصل کنید. برند Asus یکی از قدیمی ترین و بهترین عرضه کننده های لپ تاپ های گیمینگ است. برند ایسوس حتی برای مشتری های گیمر خودش یک جامعه (Community) تشکیل داده است به اسم Republic Of Gamer که به معنای «جمهوری گیمر ها» است. از اصلی ترین برند های عرضه کننده لپ تاپ های گیمینگ هستند.

laptopلپ تاپ ها برای مقاصد کاری، تحصیلی و سرگرمی استفاده میشوند. فروش لپ تاپ ها در طول همهگیری کرونا، به دلیل کار و یادگیری از راه دور همراه با افزایش تقاضا برای گیمینگ، رشد فوقالعادهای داشت. به گزارش بازار، لپ تاپ ها برای مقاصد کاری، تحصیلی و سرگرمی استفاده میشوند. فروش لپ تاپ ها در طول همهگیری کرونا، به دلیل کار و یادگیری از راه دور همراه با افزایش تقاضا برای گیمینگ، رشد فوقالعادهای داشت. همچنین تقاضا برای لپ تاپ هایی با ویژگیهای پیشرفته، قابلیت حمل بهتر و طراحی مدرن در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. با ما همراه باشید تا به تحلیل قیمت لپ تاپ در سال ۲۰۲۲ بپردازیم. بهجرات میتوان گفت، مهمترین عامل در تعیین قیمت لپ تاپ در بازار کشورمان به قیمت دلار برمیگردد. قیمت دلار در ایران در سال ۲۰۲۲ بسیار پر نوسان بود. بهگونهای که قیمت دلار یک روند صعودی را از ۲۶ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان طی کرد.

چهار ایده برای لپ تاپ

laptopپلیر کامپیوتر DivX در سیستم عامل ویندوز قابل اجرا بوده و از ویندوز 11 تا ویندوز ایکس پی را به خوبی پشتیبانی میکند. دانلود پلیر رایگان برای کامپیوتر DivX Player از طریق سایت رسمی آن امکانپذیر است. 8. پلیر ویندوز 5K Player؛ پخش کننده قوی برای کامپیوتر. برنامه 5K Player فراتر از یک پلیر ویندوز معمولی است. این برنامه شاید بهترین ویدیو پلیر برای کامپیوتر در سال 2022 باشد. 5K Player از پخش ویدیوی استریم پشتیبانی کرده و همچنین به کاربر اجازه وارد کردن فایلهای ویدیو و موسیقی از وبسایتهایی نظیر یوتیوب، فیسبوک، Vimeo و MTV را میدهد. پلیر فیلم 5K Player تقریبا اغلب فرمتهای ویدیویی و صوتی را لپ تاپ لنوو yoga پخش میکند. رابط کاربری ساده و زیبای این برنامه، آن را به نامزد لقب بهترین پلیر کامپیوتر تبدیل میکند. این پلیر کامپیوتر از فرمتهایی نظیر MP4 ،MOV ،M4V ،MP3 ،AAC و … پشتیبانی کرده و در ویندوزهای 10، 8، 7 و مک قابل اجرا است. برای دانلود این Player برای کامپیوتر از لینک زیر استفاده کنید.

laptopهمچنین برای طبیعت نیز بسیار مفید است و باعث کاهش زباله لپ تاپ زد بوک نیز میشود. لپ تاپ استوک معمولا دارای گارانتی شرکت سازنده نیست و ممکن است توسط فروشنده تا چند ماه گارانتی شود. امروزه شرکتها و برندهای زیادی در سطح جهان به تولید لپتاپ مشغول هستند. ↑ لپتاپ «فرهنگ واژههای مصوّب فرهنگستان: ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۵، بخش لاتین». فرهنگستان زبان و ادب فارسی. ص. ۱۲۲. بایگانیشده از اصلی در ۱۲ مه ۲۰۱۲. دریافتشده در ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱. ↑ لپتاپ از واژههای مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی به جای laptop computer در انگلیسی و در حوزهٔ رایانه است. «فرهنگ واژههای مصوّب فرهنگستان: ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۵، بخش لاتین». فرهنگستان زبان و ادب فارسی. ص. ۱۲۲. بایگانیشده از اصلی در ۱۲ مه ۲۰۱۲. دریافتشده در ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱. ↑ "What is a 2-in-1 Laptop?". ↑ «معرفی بهترین لپ تاپ های 2 در 1 در سال 2020: با بهترین لپ تاپ های هیبریدی آشنا شوید | روکیدا». ۱۳۹۹-۰۳-۲۵. دریافتشده در ۲۰۲۱-۰۲-۱۴.

آنچه درباره لپ تاپ نمی دانید

اگر در طول روز چند بار استفاده میکنید، آن را در حالت Sleep قرار دهید. در هنگام کار با لپتاپ عادت به خوردن چایی دارید؟ لپ تاپ ها و مایعات با هم رابطه خوبی ندارند. یک نوشیدنی گرم، حتی اگر قطره از آن ریخته نشود، میتواند به لپ تاپ آسیب بزند. اگر در لپ تاپ بسته است بر روی آن لیوان گرم نگذارید، این باعث آسیب به صفحه نمایش می شود. با وجود اینکه لپ تاپ های ابزارهای بسیار قابل کنترلی می باشند، نباید سعی کنیم که مشکلات جدی را خودمان حل کنیم. از خرید USBهایی با تبلیغ حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ ها در بازار عرضه شده اند، خودداری کنید. زیرا درون این USBها خازن هایی وجود دارد که به محض اتصال به لپ تاپ شارژ شده و در یک لحظه تمام نیرو را به هارد درایو وارد کرده و باعث آسیب جدی می شود.

laptop4. هارد دیسک، حافظههای ذخیره سازی و درایوهای SSD باید مورد بررسی قرار گیرند که به همین منظور میتوان از نرم افزارهایی مانند HD Sentinel استفاده کرد. 5. از آنجایی که کیبورد و تاچ پد لپ تاپ پرکاربردترین قسمتهای لپ تاپ هستند، احتمالا خرابی این قسمتها نیز بالا است؛ بنابراین هنگام خرید لپ تاپ استوک از سلامت تاچ پد و صفحه کیبورد آن مطمئن شوید. به منظور چک کردن سالم بودن کیبورد نیز میتوانید به وب سایت Keyboardtester مراجعه کنید. 6. قسمتهای مختلف سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ مانند بلندگوها، دوربین، بلوتوث، قدرت خنک کنندگی سیستم و قسمت های پردازنده داخلی، رم و گرافیک باید مورد بررسی قرار گیرد. 7. در هنگام خرید لپ تاپ استوک حتما نسبت به تعویض ویندوز آن اقدام نمایید. در واقع با تعویض ویندوز توسط کاربر، کارایی و سرعت سیستم برای خریدار کاملا مشهود است. 8. در هنگام خرید لپ تاپ استوک حتی الامکان برای لپ تاپ باتری جدید تهیه نمایید مگر اینکه سلامت باتری بالای 85 درصد باشد؛ زیرا کمتر از این مقدار برای کاربرد دردسر ساز خواهد شد.

یعنی مدلشون با حرف N شروع میشه .

ببینید وقتی اسم فوق سبک وسط میاد ، یکی از راه هایی که شرکت های تولید کننده لپ تاپ فعلا مجبورن بهش تکیه کنن ، کم کردن سایز نمایشگر لپ تاپ هست . با این کار، کیبورد و قاب کوچک تری طراحی میکنن و در کل باعث کم شدن وزن لپ تاپ میشن . ■ نمایشگر های کوچک بین ۱۱ اینچ تا ۱۵.۶ اینچ ، معمولا ۱۳.۳ اینچی . ■ وزن کم ، ابعاد کوچک ، فوق العاده سبک و خوش دست . ■ سری Zenbook ، سری Vivobook و سری Transformerbook مشمول خانواده سبک و باریک لپ تاپ ایسوس میشن . ■ مناسب برای دختر خانم ها و افرادی که حمل لپ تاپ براشون سخته . تمامی لپ تاپ های ایسوس در خانواده مالتی مدیا ، سری N هستن . یعنی مدلشون با حرف N شروع میشه . مثل ایسوس N56VM . سری N لپ تاپ ایسوس مخصوص کارهای چند رسانه ای مثل پخش و ادیت صوت و تصویر و تماشای فیلم و اجرای بازی های متوسط طراحی شده .

  1. صفحه نمایش 15.6 اینچ
  2. بلوتوث چه عملکردی دارد؟
  3. بزرگتر بودن نمایشگر نسبت به اکثر لپتاپهای بازار
  4. دارای نمایشگر با ابعاد ۱۵.۶
  5. به پورتهای لپ تاپ دقت کنید
  6. چرا لپ تاپ را از کالاوما بخریم؟
  7. مدیر شبکه
  8. ذات کنجکاو و پرسشگر

laptopبه منظور چک کردن سالم بودن کیبورد نیز میتوانید به وب سایت Keyboardtester مراجعه کنید. 6. قسمتهای مختلف سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ مانند بلندگوها، دوربین، بلوتوث، قدرت خنک کنندگی سیستم و قسمت های پردازنده داخلی، رم و گرافیک باید مورد بررسی قرار گیرد. 7. در هنگام خرید لپ تاپ استوک حتما نسبت به تعویض ویندوز آن اقدام نمایید. در واقع با تعویض ویندوز توسط کاربر، کارایی و سرعت سیستم برای خریدار کاملا مشهود است. 8. در هنگام خرید لپ تاپ استوک حتی الامکان برای لپ تاپ باتری جدید تهیه نمایید مگر اینکه سلامت باتری بالای 85 درصد باشد؛ زیرا کمتر از این مقدار برای کاربرد دردسر ساز خواهد شد. در واقع باتری لپ تاپی که بتواند برای 2 الی 3 ساعت شارژ خود را نگه دارد، کیفیت مناسبی دارد. 9. تست پردازنده، گرافیک، رم و هارد در هنگام خرید لپ تاپ استوک بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین برای آگاهی از کارایی لپ تاپ استوک و تعیین قیمت آن، باید از وضعیت هارد، گرافیک و رم آن مطلع باشید.

  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • پردازنده Intel Core-i5-10210U
  • برد وای فای یا WIFI
  • عدم امکان ارتقای پردازنده و کارت گرافیک
  • مدارهای الکترونیک

laptopبهترین لپ تاپ ایسوس را میتوان در میان این دسته بندی پیدا کنید. این لپ تاپ ها از قوی و قدرتمند ترین سخت افزار برخوردار هستند و می توانید برای انجام تمامی امور از آن ها استفاده کنید، بدون این که دچار مشکل پردازشی شوید. همچنین در مقایسه با سایر لپ تاپ ها ویژگیهای متفاوتی را در این لپ تاپ ها مشاهده خواهید کرد مانند داشتن نور RGB یا سیستم قدرتمند خنک کننده و… همچنین قویترین پردازندهها و کارت گرافیک نیز در این سری به کار میرود. در حال حاضر برند ایسوس لپ تاپهای متنوعی را بر اساس ویژگیهای سخت افزاری گوناگون روانهی بازار میکند. معمولا یکی از مهمترین فاکتورهایی که افراد در زمان خرید لپ تا به آن دقت میکنند، پردازندهی آن است. لپ تاپ ایسوس را میتوانید با پردازندهی Celeron تا Core i9 در بازار پیدا کنید که در ادامه در مورد برخی از محبوبترین لپ تاپ های این سری صحبت کردهایم.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت لپ تاپ i5 بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

فرزاد رسولی بازدید : 93 چهارشنبه 26 بهمن 1401 نظرات (0)

راهنما و نکات مهم در خرید لپ تاپ

laptopاما اگر کم آوردید، هارد اکسترنال همیشه و همه جا یار آبیدر استوک و یاور شماست. تا الان از سخت افزارهای تعیین کننده در عملکرد و سرعت لپ تاپ صحبت کردیم. اما خوب است بدانید هر چقدر سیستم شما باکیفیت و به اصطلاح خفن هم باشد، تا یک صفحه نمایش خوب و استاندارد نداشته باشید، چشم و روحتان در عذاب است. محدوده اندازه صفحه نمایش لپ تاپها، معمولا بین ۱۱ تا ۱۷ اینچ است. • فوق حرفهای: برای گیمرها و طراحان حرفهای، بزرگی و عریض (Wide) بودن تصویر اهمیت زیادی دارد. بنابراین به دنبال لپ تاپی با صفحه نمایش ۱۵ اینچ و بالاتر، همچنین وضوح تصویر QHD ،FULL HD و UHD باشید. • حرفهای: در خرید لپ تاپ برای کاربران دسته حرفهای، کیفیت و اندازه صفحه نمایش اهمیت نسبتا بالایی دارد. وضوع FULL HD و محدوده سایز ۱۴ تا ۱۷ اینچ برای این دسته ایده آل است. • نیمه حرفهای: دقت تصویر FULL HD و HD جوابگوی خواستههای شما میباشد. همچنین اگر حمل آسان با کوله لپ تاپ برای شما مهم است، سراغ دستگاهی با ابعاد بزرگ (بیشتر از ۱۵٫۶ اینچ) و سنگین نروید.

  • پردازنده AMD Ryzen 7 4800H
  • درآمد خالص سالانه: 2.4 میلیارد دلار
  • مصرف برق بسیار پایین
  • درآمد خالص سالانه: 57 میلیارد دلار
  • لپ تاپ ASUS VivoBook R528EP
  • امکان استفاده چند ساعته بدون اتصال به منبع برق

laptopامکان استفاده از کامپیوتر کوچک برای تلویزیون خانگی برای اسمارت کردن و مجهز کردن به سیستم عامل ویندوز ، لینوکس و … استفاده از مینی پی سی در کیوسک های دیجیتالی که در مکان های شلوغ مثل فرودگاه ها و فروشگاه های بزرگ و … به یکی از رایج ترین کاربردهای مینی پی سی تبدیل شده است . به علاوه شما می توانید مینی پی سی ها را درنمایشگاه ها ، هتل ها ، رستوران ها نیز به کار بگیرید. کیوسک دیجیتال نیز از کاربردهایی است که به کمک مینی پی سی ها رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. ابعاد و طراحی بسیار کوچک مینی پی سی ها باعث می شود تا حداقل محدودیت را برای ایجاد شرایط دلخواه خود در استفاده از سیستم داشته باشیم. ابعاد کوچک کامپیوتر کوچک امکان استفاده برای مانیتورینگ شرکت ها و کامپیوتر های ترید و مانیتورینگ چارت ها و نمودار های مختلف به دلیل توانایی 3 الی 4 مانیتور 4K کامپیوتر های کوچک از آن بهره برد.

کامپیوتر در یک نگاه

laptopآل این وان یا کامپیوتر بدون کیس متشکل از یک مانیتور به همراه تمام قطعات سخت افزاری یک کیس در پشت مانیتور می باشد. این نوع کامپیوتر به علت ظرافت طراحی مورد کاربرد شرکت ها و سازمان هایی هستند که زیبایی و نظم اهمیت دارد. آل این وان ها با برندهای متنوع از جمله برندهای hp و dell و msi و لنوو وارد بازار شده اند. فروشگاه اینترنتی کامپیوترمال ارائه دهنده آل این وان های با برند hp و dell خرید و فروش لپ تاپ دست دوم می باشد. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اگر Mini PC ها دارای همان پردازندههای قدرتمند هستند، پس چه تفاوتی با کیسها و کامپیوترهای سنتی دارند؟ MiniPC به اندازه یک کتاب هستند، این موضوع جابجایی راحت را در مینی پی سی ها نشان میدهد و همچنین بیانگر اشغال کمتر فضای کاری و فضای کاری آراسته تر خواهد بود. به عبارت دیگر، خبری از میزکاری شلوغ نخواهد بود. زیرا Mini PC به واسطه ابعاد و اندازه کوچک به راحتی قابل نصب در پشت مانیتور و یا قابل استقرار در زیر میز یا داخل کشو میباشد.

افزایش ناگهانی ترافیک این سایت یا سرور ممکن است باعث کندی بسیار زیاد و یا عدم دسترسی کاربران عادی به آن شود. این چیزی است که آن را حملات عدم سرویس دهی توزیع شده (DDoS ‪- Distributed Denial of Service) می نامیم. برخی از بات نت های زیرک تر از کامپیوترهای غیر آلوده و سالم هم به عنوان بخشی از مراحل حمله DoS استفاده می کنند. در اینجا نحوه انجام این عمل را شرح می دهیم: هکر یا کراکر دستور آغاز حمله را به کامپیوترهای عضو ارتش آلوده اش می فرستد. هر کامپیوتر عضو این ارتش به نوبه خود یک درخواست اتصال به یک کامپیوتر غیر آلوده (که ان را منعکس کننده یا reflector می نامیم) می فرستد. هنگامی که منعکس کننده درخواست را دریافت کرد، به نظر میرسد درخواست نه از یک منبع آلوده، که از قربانی نهایی حمله صادر شده باشد. ها اطلاعاتی به سیستم قربانی ارسال کرده، و در نهایت عملکرد سیستم دچار مشکل می شود، یا به طور کامل سرویس دهی سرور تعطیل می شود.

برای این دسته از افراد مهمترین موضوع امنیت و پایداری اطلاعات ذخیرهشده است به همین دلیل بیشتر تمایل به استفاده از دستگاههایی دارند که پارامترهای امنیتی گوناگونی همچون رمزنگاری، حسگر اثرانگشت و… را در خود جایدادهاند. لپتاپهای تجاری اغلب دارای قدرت حمل مناسبی هستند و دو سایز ۱۳.۳ و ۱۴.۱ اینچ برای آنها توصیه میشود. یکی از پرطرفدارترین و جذابترین گروههای لپتاپ، محصولات دسته گیم است که برای بازی و پردازشهای سنگین طراحیشدهاند. این گروه که قیمت بالایی (حدود ۵ میلیون تومان یا بیشتر) دارند معمولاً دارای اندازه و وزن بزرگی هستند که همین ویژگی موجب دشواری در جابهجایی آنها میشود. لپتاپهای گیمینگ، گرانترین گروه از لپتاپهای کاربردی هستند و دو ویژگی قدرت پردازش محاسباتی و گرافیکی در آنها موردتوجه قرار میگیرد. مهمترین ویژگیهای دستگاههای خانگی و مالتی مدیا که بیشتر برای مشاهده عکس و فیلم و پخش موسیقی مورداستفاده قرار میگیرند صفحهنمایش دستگاه است. صفحهنمایش این محصولات ازنظر دو ویژگی اندازه و کیفیت باید در حد قابل قبولی باشد.

در ادامه نگاهی به رویکردهای تولید در هر کدام از این دسته خواهیم پرداخت. همانطور که میدانیم این کاربران اهداف مختلفی دارند. برخی به دنبال جمع و جور بودن لپ تاپ هستند، اما برخی یک لپ تاپ قدرتمند میخواهند که صرفه اقتصادی هم داشته باشد. برخی صرفا آن را به چشم یک پخش کننده مولتیمدیا نگاه میکنند، اما عدهای انتظار اجرای بازیهای نسبتا سنگین را از سیستم خود دارند. در این صورت شاید بتوان گفت تمام لپ تاپهای ایسوس ASUS با توجه به هدف کاربر میتوانند مورد توجه افراد برای مصارف خانگی باشد. با این وجود میتوان گفت اکثر کاربران خانگی انتظار رفع و رجوعِ کارهای روزمرهشان را دارند. به همین خاطر میتوان این گروه کاربری را با هدف Everyday Use شناخت. میتوان نگاهی به لپ تاپ ارزان قیمت ASUS VivoBook X543MA داشت که از سری پردازنده CELERON برخوردار است. این پردازنده یک سری نسل پیش از Core i های شرکت اینتل تولید میشدند، با این حال برای کاربران مولتیمدیا و استفاده روزمره در حد مجموعه آفیس و اجرای دستوراتی مثل پرینت میتواند کارساز باشد.

چیزهایی که باید درباره لپ تاپ بدانید

laptopایسر Predator Helios 300 میتواند بهترین لپ تاپ Core i7 بازار در میان مدلهای گیمینگ باشد. یک مدل میانرده که قادر است تمام بازیهای جدید را با رهگیری پرتو و 30 فریم برثانیه اجرا کند. در صورتی که رهگیری پرتو را خاموش کنید میتوانید به فریمریتهای بالاتر هم دسترسی پیدا کنید. البته از نظر کیفیت ساخت و وزن، درست مثل بیشتر مدلهای گیمینگ نباید انتظارات زیادی از آن داشت، همچنین شارژدهی هم تعریفی ندارد. ولی با توجه به قیمت و مشخصاتی که در اختیار شما قرار میدهد، یکی از گزینههای قابل احترام بازار برای گیمرهایی است که به وزن، شارژدهی و امکان حمل لپ تاپ اهمیتی نمیدهند. نسل پنجم سرفیس لپ تاپ نیز مانند مدلهای قبلی، تغییرات خیلی زیادی نداشته است. مدل جدید که در سال 2022 عرضه شده از همان طراحی قدیمی بهره میبرد. مایکروسافت امسال تنها فقط پردازنده را بهروزرسانی کرده است. با این همه همچنان میتوان این مدل و حتی مدلهای قبلی آن را جزو برترین لپتاپ های کورای ۷ بهحساب آورد.

روشهای آسان اطلاعات: کامپیوتر ضرورت‌ها برای افراد بی‌تجربه

اما اگر پورتهای بیشتری میخواهید، مک بوک پرو ۱۳ اینچی با قیمت ۱۷۹۹ دلاری یا مک بوک پرو ۱۶ اینچی میتواند برای شما مناسب باشد. لپ تاپ های اپل چون از سیستم عامل منحصر به فرد خود یعنی مک، پشتیبانی می کنند به نام مک بوک شناخته می شوند. قیمت لپ تاپ اپل بستگی به همین امکانات و مدل های مختلف دارد. مک بوک ها، ارزان ترین لپ تاپ های اپل هستند که دارای دو مدل 2015 و 2016 هستند. تفاوت کلی مک بوک ها در نوع پردازنده آن ها است که مک بوک 2016 دارای پردازنده قوی تر و در نهایت، قیمت گران تری است. مک بوک ایر نیز دارای دو مدل 11 اینچ و 13 اینچ است که تفاوت اصلی آن ها، از نام شان پیداست. بنابراین، قیمت بالاتر به مدل13 اینچ تعلق می گیرد. مک بوک پرو، مخفف پروفشنال، حرفه ای ترین و گران ترین لپ تاپ اپل است. دارای دو نوع مدل 13 اینچ و 15 اینچ است که تفاوت آن ها علاوه بر تفاوت در اندازه صفحه نمایش، کانفینگ های مختلفی دارد. همچنین مک بوک پرو 15 اینچی دارای کارت گرافیک جداگانه می باشد.

laptopهمچنین، در مشخصات داخلی و سخت افزاری که در کامپیوتر همه کاره جی پلاس مدل GIO-K243HSA به کار برده شده نیز یک سری تفاوتها با GIO-K245HSD وجود دارد. به عنوان مثال، این بار به جای پردازنده اینتل Core i5 شاهد یک پردازنده Core i3 مدل ۹۱۰۰ نسل نهمی هستیم که در کنار آن نیز گرافیک اینتل HD Graphics ۶۳۰ به صورت یکپارچه به کار برده شده است. علاوه بر این، به جای ۲۵۶ گیگابایت حافظه، شاهد ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی هستیم که البته، همچنان SSD باقی مانده است. با این وجود، فضای هارد همچنان ۱ ترابایت میباشد. از نظر حافظه RAM نیز به جای ۱۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت RAM در اختیار کاربران این کامپیوتر همه کاره قرار داده شده است. آیا بودجه محدودی برای خرید هندزفری دارید؟ مطلب بهترین هندزفری تا ۳۰۰ تومان را مطالعه کنید. اگر به دنبال یک هندزفری با کیفیت و قیمت مناسب هستید به بهترین هندزفری تا ۵۰۰ تومان مراجعه کنید. تنها نمایندهی برند معتبر و شناخته شدهی مستر تک در لیست بهترین کامپیوتر بدون کیس ما، کامپیوتر بدون کیس ZX240-C341B از این شرکت است.

  • به چه میزان از حافظه داخلی نیاز دارید
  • پردازنده M1 Pro
  • صنعت: کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • لپ تاپ ایسوس ASUS TUF GAMING
  • فضای ذخیره ساز یا هارد

لپ تاپ ها نیز به گونه ای طراحی شده اند که برای کار کردن به انرژی کمتری نیاز دارند که مناسب مصرف روزانه میباشد. ما برای دسته بندی این دستگاه ها معیارهای متفاوتی قائل شده ایم. انواع لپ تاپ را میتوان بر اساس معیارهای متفاوتی از جمله، اندازه، نوع کاربری و برند دسته بندی نماییم. این محصول نمونه ای از انواع لپتاپ در اندازه و وزن کوچک بوده که مناسب برای حمل و نقل روزانه است و قیمت پایین تر نسبت به سایر این دستگاه ها دارد. اندازه صفحه نمایشگر این محصول، 10-15 اینچ میباشد. از سال 2011 این نمونه وارد بازار دیجیتال شده است که بمحصولی میان تبلت و لپ تاپ قرار میگیرد. از ویژگی اصلی این محصول، قدرت پردازنده بالا و ضخامت کم است که باعث سبکی آن شده است. این محصول با توجه به اینکه برای آموزش استفاده خواهد شد، نیاز به پردازنده قوی نداشته و میتوانید از مدل های میان رده استفاده کنید تا قیمت مناسبی را داشته باشد.

آلبرت انیشتین در لپ تاپ

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از سرفیس لپ تاپ ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

فرزاد رسولی بازدید : 109 دوشنبه 24 بهمن 1401 نظرات (0)

ستاره بودن در صنعت یک امر لپ تاپ است

بهترین مشخصات لپ تاپ بستگی به کاربران خریدار این لپ تاپ مهندسی محصولات دارد. زیرا لپ تاپ ها دارای گستره بزرگی از مشخصات فنی از جمله اندازه صفحه نمایش، سخت افزار، ابعاد دستگاه و … هستند که همین موضوع باعث می شود پاسخ به سوال بهترین مشخصات لپ تاپ یک موضوع کاملا نسبی و وابسته به نیاز ها و انتخاب کاربران است. قیمت روز لپ تاپ یکی از مسائل مهمی است که خریداران لپ تاپ همیشه با آن دست و پنجه نرم کرده و به نوعی دغدغه همه کاربران شده است. انواع لپ تاپ با بهترین مدل ها یکی از هدف های مجموعه آی تی سیتی برای ارائه محصولات متنوع به کاربران و مشتریان گرامی این مجموعه است. طی سالیان اخیر، برند های مختلفی برای کاربران هدف خود مدل های متنوعی را عرضه کرده که همین موضوع باعث می شود گاهی کاربران سردرگم شده و به سختی مدل مورد نیاز خود را پیدا کنند.

{لپ تاپ های مالتی مدیا و یا معمولی مناسب شما هستند.|های مخصوص بازی بسیار خوبی ارائه داده اند.|برای {خنده|چورتل|خنده|خنده|اسنیکر|اسنیگر|خرخر}: کامپیوتر {آیا نیست|فقط نیست|هست نیست|فقط نیست|نباید|نخواهم شد همانگونه که می‌خواهید بی‌ضرر باشید {ممکن است|می|احتمالا} {فکر کنید|فرض کنید|فرض کنید}. {نگاهی به|ببینید} این نمونه های {عالی|خوب}|آنچه پاپ می تواند در مورد کامپیوتر به شما بیاموزد|دروس برتر {3|4|5|6|7|8|9|10|سه|چهار|پنج|شش|هفت|هشت|نه|ده} در مورد کامپیوتر برای یادگیری قبل از رسیدن به 30}

laptopمشاهده لیست قیمت لپ تاپ برندهای مختلف همیشه اولین قدم برای برآورد هزینه لازم برای خرید لپ تاپ، متناسب با بودجهای است که برای آن در نظر گرفته شده است. با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز شاهد ساخت لپتاپهایی هستیم که در مقابل کامپیوترهای رومیزی، نه تنها کم نمیآورند، بلکه حتی در بعضی مواقع از آنها جلو نیز میزنند. برخی مدلهای لپ تاپ در کنار سخت افزار قوی نسبت به مدلهای رومیزی قیمت پایینتری نیز دارند. پیشنهاد می شود قبل از خرید لپتاپ، نوع کاربری و موارد استفاده خود را مشخص کنید. کاربری عمومی: اگر قصد دارید به شبکههای اجتماعی سر بزنید، فایلهای خود را مدیریت کنید و یا فیلم و سریال ببینید؟ لپ تاپ های مالتی مدیا و یا معمولی مناسب شما هستند. بیشتر شرکتهای سازنده برای کاربری عمومی مدلهایی با قیمت پایین و عملکرد خوب ارائه میدهند. لپ تاپهای سبک: اگر وزن لپتاپ برای شما مهم است، به دنبال الترابوک و یا مکبوک بگردید. الترابوکها وزن و ضخامت بسیار کمی دارند و قدرت بالایی دارند. لپتاپهای سری ZenBook شرکت ایسوس، سری سرفیس مایکروسافت، شیائومی و مکبوک ایر شرکت اپل پیشنهاد می شود. لپ تاپ گیمینگ: سری جدید کارتهای گرافیک NVIDIA مخصوص بازی برای لپتاپ، همان عملکرد نسخهی رومیزی را دارا هستند؛ در نتیجه میتوانید با خیال راحت یک لپتاپ مخصوص بازی خریداری کرد و نگران عملکرد آن نبود. برندهای ایسوس، MSI و ایسر لپتاپهای مخصوص بازی بسیار خوبی ارائه داده اند. لپتاپهای شرکت Alienware و Razer پیشنهاد می شود.

laptopبنابراین می توان گفت که بیشترین حجم دستگاه های لپ تاپ لمسی با قلم را در خانواده ویووبوک ایسوس می توان مشاهده کرد و متاسفانه در سری های دیگر این شرکت، کمتر شاهد چنین محصولاتی باشیم. لپ تاپ لمسی با قلم ایسوس بیشتر مناسب کاربرانی است که نیازمند چنین قابلیت هستند که از آنها می توان به طراحان، دانشجویان، هنرمندان اشاهر کرد. در آی تی سیتی یکی از اصول اولیه ما، تضمین قیمت است. بنابراین می توان با اطمینان گفت که بهترین قیمت لپ تاپ را می توانید از مجموعه آی تی سیتی دریافت کرده و در صورت نیاز خرید قسطی لپ تاپ را نیز از طریق ما انجام دهید. این موضوع باعث می شود تا تجربه خرید کاربران، یک تجربه دلنشین و بدون حاشیه شده و نیازی به تماس های متعدد و هماهنگی های تلفنی به حداقل برسد. لپ تاپ ۱۵ اینچی را می توان محبوب ترین لپ تاپ های موجود در بازار نامید.

laptopهمهی این موارد، عواملی هستند که شما برای خرید یک لپ تاپ مناسب به آنها نیاز دارید تا در نهایت بتوانید لپ تاپ خاص و مناسب خود را پیدا کنید. اوضاع خیلی سریع تغییر پیدا میکند و آنچیزی که برای یک شخص مناسب است، شاید برای دیگری مناسب نباشد. لپ تاپهای متنوعی از برندهایی همچون ایسوس (Asus)، ایسر (Acer)، لنوو (Lenovo)، ای دیتا (Adata) و غیره در بازار وجود دارد که هرکدام دارای مشخصات فنی، نقاط قوت و ضعف مخصوص بهخودشان هستند. ما قصد داریم که مهمترین نکات در زمینه خرید لپ تاپ را به شما به اشتراک بگذاریم تا یک تصمیم درست داشته باشید. شما در ادامه خواهید فهمید که چه لپ تاپی مناسب شما است و به چه فاکتورهایی باید اهمیت بدهید. طراحی اولین چیزی است که احتمالا هر کاربری حتی قبل از قیمت لپ تاپ به آن توجه دارد. طراحی و زیبایی یک محصول باید به دل خریدار بنشیند و برندهای یاد شده نیز در این سالها بیش از پیش به آن اهمیت میدهند.

{{3|4|5|6|7|8|9|10|سه|چهار|پنج|شش|هفت|هشت|نه|ده} بهترین چیزها درباره لپ تاپ|به مشتریان خود گوش دهید. آنها همه چیز را درباره لپ تاپ به شما خواهند گفت|آنها {بودند|بودند|هستند} {پرسیده شد|درخواست شده} {3|سه} {سوالات درباره|سوالات درباره|سوالات در مورد} لپ تاپ... {این|این است} {یک عالی|یک فوق‌العاده|یک فوق‌العاده|یک درس شگفت‌انگیز|یک عالی|یک درس عالی|یک ایده‌آل|یک درس مهم}

laptopصفحه نمایش به همراه کیبورد و تاچ پد 3 قطعه اصلی هستند که تمام تعامل شما با لپ تاپ به وسیله یکی از آنهاست. فرضا صفحه نمایش لپ تاپی مناسب گیمینگ است که کیفیتش حداقل 1080p باشد، از نرخ رفرش بالاتر از 60Hz پشتیبانی بکند، حداکثر روشنایی اش حداقل بالای 250 نیت باشد. صفحه نمایش های IPS نسبت به صفحه نمایش های TFT زاویه دید بهتر و روشنایی بیشتری دارند. ضمن اینکه کمتر لپ تاپی با صفحه نمایش OLED پیدا میشود اما اگر یک لپ تاپ با صفحه نمایش OLED پیدا کنید قطعا از کنتراست و رنگ های آن شگفت زده خواهید شد! جدای از تراکم پیکسل یا همان رزولوشن، شما باید به نرخ رفرش هم در لپ تاپ های گیمینگ توجه ویژه ای داشته باشید. لپ تاپ هایی که نرخ رفرش بالای 120 هرتز دارند، به شما در بازی هایی که نرخ فریم بالایی نیاز دارید نیز کمک میکنند. نرخ رفرش که با واحد Hz بیان میشود با نرخ فریم کاملا متفاوت است اما مکمل نرخ فریم یک نمایشگر با نرخ رفرش بالاست!

هرچهقدر که وضوح لپ تاپ بیشتر باشد جزئیات بالاتری را در اختیار خواهید داشت و میتوانید شرایط بهتری در تجربهی بازی داشته باشید. بههمین دلیل است که معمولا هنگام خرید لپ تاپ مخصوص بازی، بهدنبال محصولی باشید که دارای صفحه نمایش حداقلی 1080p باشد. لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus S یکی از محصولات شگرفی است که با داشتن پردازنده Core i7 و صفحه نمایش Full HD میتواند انتخاب مناسبی برای تجربهی بازیهای AAA روز باشد. این لپ تاپ از حافظه SSD استفاده میکند و به کارت گرافیک RTX 2080 GDDR6 مجهز شده است که حافظه اختصاصی آن نیز ۸ گیگابایت است. فقط یک کارت گرافیک قدرتمند میتواند یک لپ تاپ معمولی را به یک لپ تاپ گیمینگ تبدیل کند. برای تجربهی آثاری مانند Cyberpunk 2077 و Dark Souls، میتوانید لپ تاپی را خریداری کنید که در کنار کارت گرافیک قدرتمند، دارای پردازنده مرکزی مناسب، حافظه SSD و دیگر فاکتورهایی است که در درجه اهمیت بعدی قرار میگیرند.

سرعت پردازش داده در این لپتاپها بسیار بالاتر بوده و میتواند تعداد برنامههای هم زمان زیادی را پشتیبانی کند. از طرفی تمامی لپ تاپهای گیمینگ، حداقل پردازنده core i7 را دارند. لپ تاپ core i9 در حال حاضر قویترین لپ تاپ موجود در بازار است. توجه داشته باشید که ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی بودن پردازنده در نحوه اجرای برنامهها و آدرس دهی دادهها اهمیت دارد. در صورتی که بخواهید تمامی برنامهها و بازیهای مورد نیاز خود را بدون هیچ مشکل و نقص اجرا کنید، باید به سراغ لپ تاپ ۶۴ بیتی بروید. لپ تاپ 32 بیتی یا 64 بیتی، شاید در قیمت بسیار تفاوت داشته باشند اما باید بپذیرید که بعضی از امکانات را در اختیار نخواهید داشت. متناسب با نیاز خود میتوانید لپ تاپ با هارد و حافظه داخلی دلخواه را انتخاب کنید. هارد 1 ترابایت لپ تاپ دیگر ویژگی جدیدی نیست و در بیشتر مدلهای بازار میتوانید یک ترابایت حافظه را ببینید. اما در صورتی که بتوانید در کنار حافظه hdd، حافظه ssd را نیز داشته باشید یعنی سیستم شما از نسل جدید هارد پر سرعت پشتیبانی میکند.

  1. لپ تاپ های شما ، استوک کدام کشورهستند ؟
  2. لپ تاپ صنعتی چیست ؟
  3. آموزش تصویری غیر فعال سازی آپدیت خودکار در ویندوز 10
  4. Nvidia GeForce 1000 Series - (مثلا: Intel Nvidia GeForce GTX 1650)
  5. نحوه ارسال به چه صورت است ؟
  6. چگونه از هک شدن وای فای جلوگیری کنیم؟
  7. تفاوت پردازنده های سری M و U اینتل
  8. گرید بندی به چه معنی است ؟

laptopلپ تاپ گیمینگ (Gaming Laptop) یا لپ تاپ مخصوص بازی مدلی از رایانه همراه است که برای اجرای نرم افزارهای گرافیکی فشرده مانند بازی های سه بعدی طراحی شده است. اکثر آنها کارت گرافیک اختصاصی رده بالا دارند و با پردازندههای قدرتمند عرضه میشوند. مدلهای سطح بالا دارای ویژگیهای اضافی مانند صفحهکلیدهایی هستند که برای بازیهای واکنشپذیرتر تنظیم شدهاند. چرا لپ تاپ گیمینگ بخریم؟ بنابراین اگر شما قصد خرید لپ تاپ دارید و در عین حال به دنبال بهترین انتخاب ممکن هستید؛ بهترین انتخاب برای شما لپ تاپ گیمینگ است. اگر از ما سوال کنند که مهمترین ویژگی یک لپ تاپ گیمینگ چیست پاسخ می دهیم که کارت گرافیک (GPU) و پردازنده (CPU). اصلا وقتی که اسم از لپ تاپ گیمینگ به میان می آید همه به فکر کارت گرافیک میگفتند برای اینکه کارت گرافیک شما بتواند به بیشترین بازدهی برسد و اصطلاحاً گلوگاه نشود باید از CPU مناسبی نیز استفاده کرد.

  • کارت گرافیک قدرتمند (GPU)
  • کالیبره کردن رنگ مانیتور | روش ها و مزایای آن
  • انواع CPU | انتخاب بهترین CPU
  • Nvidia GeForce 3000 Series - (مثلا: Intel Nvidia GeForce RTX 3060)
  • تفاوت MBR و GPT در هنگام پارتیشن بندی هارد

laptopرم ۱۶ گیگ، حافظه داخلی ۱ ترابایت، پردازنده core i7 و اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ، این دو لپ تاپ را در بین بهترین مدلهای بازار قرار میدهد. ظرافت در طراحی و وزن پایین توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است. از زمان تولید لپ تاپ hp zbook تا به حال، شرکت اچ پی تغییرات زیادی را در طراحی و امکانات داخلی لپ تاپ ایجاد کرده است. از جمله قویترین و جذابترین لپ تاپهای بازار میتوان به لپ تاپ hp omen اشاره کرد. داشتن رم ۳۲ گیگ، حافظه داخلی ۲ ترابایت و صفحه نمایش عریض ۱۵ اینچی این لپتاپ را مناسب کاربری عمومی، مالتی مدیا و بازی کرده است. لپ تاپ hp pavilion gaming 15-ec1073dx نیز برای بازی طراحی شده است. لپ تاپ hp pavilion به علاقه مندان به بازیهای کامپیوتری کمک میکند تا در فضای جذاب انواع بازیهای آفلاین و آنلاین را انجام دهند. داشتن صفحه کلید بزرگ با نور پس زمینه قوی، پردازنده گرافیکی 4 گیگ و رم 8 گیگ به شما کمک میکند تا در اجرای بازیهای مختلف مشکلی نداشته باشید.

{رازهایی که والدینتان درباره لپ تاپ به شما نگفته اند|{3|4|5|6|7|8|9|10|سه|چهار|پنج|شش|هفت|هشت|نه|ده} DIY لپ تاپ {نکته|ایده|پیشنهادات} {شاید داشته باشید|شما ممکن است|شاید داشته باشید|داشته اید|از دست داده اید|{3|4|5|6|7|8|9|10|سه|چهار|پنج|شش|هفت|هشت|نه|ده} گام‌های {ساده|آسان} برای {یک کارآمد|یک کارآمد} لپ تاپ {استراتژی|تکنیک}}

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از قیمت لپ تاپ استوک hp ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

فرزاد رسولی بازدید : 87 دوشنبه 10 بهمن 1401 نظرات (0)

10 مدل لپ تاپ با کیفیت بالا (+عکس)

laptopکارشناسان مغز رایانه دارای گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد بوده و از دیگر فیلترهای تایید صلاحیت ما عبور کردهاند تا مشتری با خیال راحت به آنها اعتماد کند. در هنگام پایان سفارش می توانید نظر خود را در مورد سرویس دهی کارشناسان اعلام کنید تا مغز رایانه در سریعترین زمان ممکن نسبت به اعلام نظر شما رسیدگی کند. چطور از کیفیت خدمات ارائه شده مطمئن باشیم؟ ما مفتخریم که خدمات دوستانه، سریع و قابل اعتمادی را برای مشتریان تجاری و مسکونی با قیمتی مقرون به صرفه ارائه دهیم. ما به یک رویکرد دوستانه به مدل کسب و کار خود اعتقاد داریم. با خدمات رایانه می توانید مطمئن باشید که یک تکنسین واقعی تعمیر کامپیوتر با سال ها تجربه کار بر روی کامپیوتر یا شبکه خود خواهید داشت. بر خلاف بسیاری از شرکت های دیگر، ما مشکل و راه حل را به کامل و به راحتی که شما می توانید توضیح دهید. ما هم تعمیر کامپیوتر و هم یک فروشگاه را ارائه می دهیم که می توانید مشکل کامپیوتر خود را با اپلکیشن مغز رایانه به ما اطلاع دهید. برای مشاوره تلفنی رایگان تماس بگیرید و بدانید که چگونه می توانیم به شما کمک کنیم. چه مشکل از شبکه، سرور، رایانه شخصی، مک یا رایانه لپتاپ شما باشد، سرویس های تیم مغز رایانه میتواند مشکل شما را برطرف کند.

laptopمقایسه لپ تاپ با کامپیوتر از لحاظ مصرف برق و انرژی نشان می دهد که لپ تاپ ها می توانند مصرف برق کمتری داشته باشند. با توجه به استفاده از قطعات کوچکتر برای کارکرد لپ تاپ، نیاز به برق کمتری خواهید داشت. لپ تاپ ها مجهز به یک باتری بوده که در صورت ایجاد نوسانات برق، هیچگونه آسیبی به سایر قطعات وارد نخواهد کرد. علاوه بر مزایایی که با خرید لپ تاپ در اختیار خواهید داشت، این سیستم ها نیز میتوانند معایبی در مقایسه با کامپیوتر را خرید لپ تاپ لنوو داشته باشند. بدون تردید قیمت بیشتر لپ تاپ در مقایسه با کامپیوتر از جمله مهمترین معایب این سیستم ها عنوان میشود. اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ قدرتمند هستید، باید ویژگی هایی مانند گرافیک بهتر، فضای ذخیره سازی بیشتر و میزان رم بالاتر را بررسی نمایید. این شرایط نشان میدهد که هزینه به مراتب بیشتری در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی باید پرداخت کنید. به غیر از هارد دیسک و در پاره ای از اوقات رم، لپ تاپ ها اعضای زیادی نداشته که کاربر بتواند آنها را ارتقا دهد.

کامل توصیه می‌توانید همیشه دریافت درباره کامپیوتر

laptopحافظه جانبی رم نقش مهمی در سرعت اجرای برنامهها دارد. لپ تاپ 32 گیگ رم یا لپ تاپ 64 گیگ رم شاید تنها مناسب کارهای سنگین گرافیکی یا انجام بازیهای کامپیوتری باشد و برای کسانی که به دنبال کاربری عمومی یا مالتی مدیا هستند پیشنهاد نمیشود. در صورتی که بخواهید یک لپ تاپ را برای چند سال نگه دارید، مطمئن شوید که حداقل رم سیستم، ۸ گیگ باشد. از جمله خرابیهای رایج لپ تاپ در قسمت رم است و به همین دلیل خرید کامپیوتر و لپ تاپ دست دوم را پیشنهاد نمیکنیم. اما در صورت خرید کامپیوتر و لپ تاپ استوک حتما از سلامت رم آن مطمئن شوید. از دیگر نکاتی که قبل از خرید لپ تاپ باید به آن توجه کنید، باتری و درگاههای ارتباطی است. شما باید بدانید که باتری 3 سلولی یا باتری 6 سلولی لپ تاپ موردنظرتان تا چه حد شارژدهی دارد. جدا شدن یا نشدن باتری از بدنه نیز میتواند اهمیت داشته باشد. داشتن درگاههای متعدد ارتباطی مانند usb و hdmi میتواند به شما در اتصال دستگاههای جانبی به لپ تاپ کمک کند.

laptopکاربرد شما از کامپیوتر به عنوان مهمترین عامل میتواند در این تصمیمگیری شناخته شود. این که قرار است با استفاده از سیستم خود چه کاری انجام دهید به عنوان یکی دیگر از موارد برای خرید کامپیوتر و خریدن لپ تاپ در ذهن مرور می شود. اگر به دنبال انجام پروژه های سنگین گرافیکی هستید و یا قصد دارید روی به انجام بازیهای سنگین بیاورید، خرید کامپیوتر می تواند ایده ای بهتر باشد. در عین حال اگر به عنوان یک دانشجو به دنبال انجام کارهای دانشجویی هستید، باید به سراغ خرید لپ تاپ بروید. همانگونه که میدانید کامپیوترها از سخت افزار های مختلفی تشکیل شده اند. به همین علت برای خرید کامپیوتر یا خرید لپ تاپ باید یک مقایسه بین بخشهای مختلف آن انجام دهید. موارد مقایسه ای مختلفی در این زمینه وجود دارند. به عنوان مثال مقایسه سخت افزار کامپیوتر و لپ تاپ و همچنین مقایسه صفحه نمایش کامپیوتر و لپ تاپ از جمله مواردی به شمار میروند که مورد توجه قرار گرفته اند.

  • قدرت صدا
  • صفحه نمایش بسیار عالی
  • دارای نمایشگر IPS با ابعاد ۱۵.۶ و بروزرسانی ۱۴۴ هرتز
  • برد وای فای یا WIFI

laptopدر یک لپتاپ استاندارد همه اجزا و ورودیها و خروجیهایی که در یک رایانه رومیزی دیده میشوند با هم ترکیب شده و یک واحد را به وجود میآورند. این اجزا عبارتند از: نمایشگر رایانه، بلندگوی رایانه، صفحهکلید، دیسکگردان نوری، وببین و میکروفون. بعضی از لپتاپها دارای صفحه لمسی هستند. لپتاپها معمولاً شارژر دارند. ویژگیهای سختافزاری لپتاپها با توجه به مدل، ساخت و قیمت متفاوت است. قبل از توسعه رایانه نوت بوک و لپتاپ، عقاید مشابه ارائه شد مانند: الن کی که Xerox pare را در اوایل ۱۹۷۰ راهاندازی کرد. نخستین رایانه پرتابل در ۱۹۸۱ معرفی شد و در آن از سیستمعامل CP/M استفاده شد. اگر چه این رایانه خیلی سنگین و بزرگ بود و مانیتور کوچک CRT داشت اثر زیادی در تجارت داشتهاست. اینها اولین رایانههای پرتابل بودهاند و Xerox note دوباره در PARC در ۱۹۷۶ توسعه یافت. آزبورن ۱ اندازه چرخ خیاطی پرتابل را داشت و توانست برای هواپیماهای تجاری استفاده شود. با این وجود نمیتوان آن را با باتری راهاندازی کرد.

چگونه وارد رشته کامپیوتر شویم؟

laptopعلیرغم گذشت بیش از 50 سال از پیدایش رشته کامپیوتر، کاربرد رو به رشد این رشته در همه جوانب زندگی بشر انکارناپذیر است. رشته کامپیوتر در مقایسه با سایر رشتههای تحصیلی زمینهای جوان و رو به رشد محسوب میشوند اما با همین جوانیاش توانسته تمام دنیا را فرا گیرد بطوریکه دیگر زندگی بدون کامپیوتر بیمعنی به نظر میرسد. کامپیوترهای قابل حمل، گوشیهای تلفن هوشمند و شبکههای اجتماعی نمونه هایی از گسترش کاربردهای مهندسی کامپیوتر در زندگی روزمره هستند. چگونه وارد رشته کامپیوتر شویم؟ در مقاطع مختلف و بصورتهای مختلفی میتوانید وارد رشته کامپیوتر شوید، برای اینکه براحتی هر چه تمامتر راههای ورود به رشته کامپیوتر را متوجه شوید برای شما عزیزان اینفوگرافی زیر آماده شده است. در این صفحه به بررسی و موشکافی رشته علوم کامپیوتر اعم از بررسی بازار کار، گرایشها، دروس و چارت درسی این رشته، میزان درآمد و حقوق فارغ التحصیلان این رشته و ادامه تحصیل در این رشته پرداخته شده است. همچنین اگر میخواهید در مورد تفاوتها و شباهتهای رشته کامپیوتر با علوم کامپیوتر تحقیق کنید به صفحه شباهت ها و تفاوت های دو رشته مهندسی و علوم کامپیوتر مراجعه کنید.

laptopبا این نوع کامپیوتر، میتوانید با وصل کردن برق، مستقیماً از آن استفاده کنید. کامپیوترهای همه کاره، طوری طراحی شده اند که عملیات مربوط به کابل کشی در زمان نصب اولیه به آسانی انجام می شود و تمامی افراد با دانش کم فنی می توانند کامپیوتر همه کاره را نصب و راه اندازی کنند. 4. حذف درهم ریختگی کابل ها در کامپیوترهای آماده: از بین رفتن در هم ریختگی سیم های کابل در کامپیوتر All In One، یکی از مزایای این نوع کامپیوتر می باشد. 5. کاهش مصرف انرژی برق و حرارت: یکی از مزایای کامپیوترهای همه کاره را می توان به کاهش مصرف انرژی برق و حرارت تولیدی اشاره کرد به طوری که تا 86 درصد می توان در مصرف برق صرفه جویی کرد. 6. جذابیت، کامپیوترهای جمع آوری شده: کامپیوترهای همه کاره از شکیل ترین و زیباترین دستگاه های تولید شده هستند. این دستگاه ها ضمن مزایای بی شماری که دارند به دلیل ظاهر فوق العاده شان، ظاهری خاص به فضای مورد استفاده می بخشند. بیشتر افراد به کامپیوتر All In One نیاز ندارند. در حقیقت کامپیوتر All In One برای افرادی مناسب می باشد که قصد دارند یک سیستم زیبا داشته باشند و همچنین فضای کمتری را اشغال کند. معمولا کامپیوتر های همه کاره برای باز کردن صفحات وب، تولید و استفاده در حوزه رسانه ها استفاده می شوند.

کامپیوتر مرور شد: از اشتباهات دیگر چه چیزی می‌توان بیاموزید

laptopقیمت سری n لپ تاپ ایسوس مانند تمامی مدلهای دیگر با در نظر گرفتن ویژگیهای داخلی و قابلیتها مشخص میشود. اما به هر حال در مقایسه با مدلهای گیمینگ، قیمت سری n مناسبتر است. خرید کامپیوتر و لپ تاپ ایسوس میتواند به تمام کسانی که به دنبال خرید لپ تاپ کاربردی، مطمئن و با قیمت مناسب هستند، توصیه شود. در صورتی که به دنبال انجام کارهای گرافیکی یا بازی هستید، حتماً لپ تاپ core i7 ایسوس را خریداری کنید. سرعت پردازش در این لپ تاپها به شما کمک میکند تا کارهای خود را بدون مشکل و نقص انجام دهید. خرید لپ تاپ asus k571، لپ تاپ asus vivobook s15 و لپ تاپ asus rog zephyrus g14 میتواند گزینه خوبی برای لپ تاپ مهندسی شما باشد. هر سه این لپ تاپها رم ۱۶ گیگ، پردازنده گرافیکی NVIDIA و حافظه داخلی ۱ ترابایت دارند. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل X509FL-EJ256T و لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل VivoBook S431FL-AM007T از مدل های مشابه و موجود نوت بوک ایسوس هستند.

  1. لپتاپهای دانشجویی
  2. با وزن ۲.۱ کیلوگرم
  3. هدف استفاده لپ تاپ
  4. اندازه صفحه نمایش: ۲۳.۸ اینچ
  5. پردازنده: اینتل سلرون 6305

لپ تاپ های برند ایسوس همواره جزو پرفروشترین لپ تاپ های ایران و جهان به شمار میروند که این حجم از استقبال قطعا تصادفی نیست! چرا که لپ تاپ مارک ایسوس و طراحی شده توسط این کمپانی قیمت مناسبی را به نسبت اصول به کار گرفته شده در ساخت و کیفیت به کاربران ارائه میدهد و این یکی از دلایل محبوبیت لپ تاپ Asus است. اگر شما قصد خرید لپ تاپ Asus را دارید اما بودجهی محدودی در نظر گرفتهاید، لازم نیست تا نگرانی داشته باشید! چرا که از لپ تاپ دانشجویی با قیمت مناسب تا لپ تاپ گیمینگ ایسوس با عملکرد فوق العاده و قدرتمند را در این سری لپ تاپ ها میتوانید خریداری کنید. در این صفحه شما میتوانید لیست قیمت روز لپ تاپ ایسوس و همچنین پایین ترین قیمت لپ تاپ ایسوس را مشاهده کنید. لپ تاپ ایسوس و هرآنچه در مورد آن باید بدانید! کمپانی ایسوس مانند سایر برندها و کمپانیها، لپ تاپهای تولیدی را بر اساس ویژگیهای ظاهری و سخت افزاری در دستهبندیهای گوناگون ارائه و روانهی بازار میکند.

درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی همراه با راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی، دکوراسیون، پزشکی و دندانپزشکی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 188
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 920
  • بازدید ماه : 2,901
  • بازدید سال : 19,299
  • بازدید کلی : 38,137