loading...
مجله تکنولایف
فرزاد رسولی بازدید : 40 جمعه 27 بهمن 1402 نظرات (0)

ایده‌آل‌ترین درصد چربی بدن در هر فرد چقدر است؟

درصد چربی بدن برای زنان 20 تا 39 ساله، باید 21 تا 32 درصد چربی بدن را هدف قرار دهند. مردان باید 8 تا 19 درصد داشته باشند.

اول از همه، درصد چربی بدن چیست؟

زمانی که می‌خواهید وضعیت سلامتی‌تان را براساس وزن ارزیابی کنید یا خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را برای خودتان تعیین کنید، به‌سراغ شاخص‌های دقیق‌تری مثل درصد چربی بدن (Body Fat Percentage) می‌روید که درصدی از چربی‌های کل بدن است که به‌نسبت توده بدون چربی مثل بافت‌ها و آب، در نظر گرفته می‌شود . 

روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری این شاخص وجود دارد، از چین پوستی گرفته تا فناوری‌های پیشرفته‌تری مثل جذب‌سنجی اشعه ایکس یا اسکن DEXA. در ادامه بیش‌تر درباره روش‌های اندازه‌گیری درصد چربی صحبت می‌کنیم.

چربی بدن زنان چاق

چه روش‌هایی برای محاسبه چربی بدن وجود دارد؟

روش‌های گران و نه‌چندان دقیقی برای محاسبه چربی بدن وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود: 

  • جذب‌سنجی اشعه ایکس با انرژی دوگانه یا همان DXA
  • توزین هیدرواستاتیک 
  • پلتیسموگرافی جابه‌جایی هوا (Bod Pod)
  • اسکنر‌های سه‌بعدی بدن 
  • تست چینِ پوستی 

خیلی از مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، برچسب‌های قیمتی بسیار زیادی دارند و برای انجام‌ آن‌ها باید به متخصصین حرفه‌ای مراجعه کنید تا با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته این فرایند را پیش بگیرند. اما از بین این لیست، محبوب‌ترین تست چین پوستی (Skinfold Calipers) است که عموماً مربی‌های معتبر ورزشی یا متخصصان آموزش از آن برای محاسبه درصد چربی بدن استفاده می‌کنند. 

جدا از روش‌های ذکر شده، امپدانس بیوالکتریکی (Bioelctrical impedance) هم روش دیگری است که در آن با اندازه‌گیری دور بدن و مقیاس‌های چربی بدن، می‌تواند یک درصد تقریباً دقیقی در اختیارتان قرار دهد.  

ایده‌آل‌ترین درصد برای چربی بدن زنان چیست؟

برای محاسبه چربی بدنِ زنان، دسته‌بندی‌های مختلفی است که می‌توان آن‌ها را در نظر گرفت. به‌عنوان مثال، برخی سایت‌ها براساس دسته‌بندی‌های موضوعی، مثل ورزشکار یا خانه‌دار درصد چربی‌ای ارائه می‌دهند و برخی دیگر، سن را به‌عنوان معیار در نظر می‌گیرند. شورای ورزش آمریکا (ACE) بر طبق نموداری، درصد چربی بدن برای زنان را به دسته‌های زیر تقسیم می‌کند: 

  • چربی ضروری: ۱۰ الی ۱۳ درصد 
  • ورزشکاران: ۱۴ الی ۲۰ درصد
  • بدن‌سازان: ۲۱ الی ۲۴ درصد 
  • درصدِ قابل قبول: ۲۵ الی ۳۱ درصد 
  • اضافه وزن: بیش‌تر از ۳۲ درصد 

بر اساس سن نیز، می‌توان اعداد زیر را در نظر گرفت: 

  • بازه سنی ۲۰ تا ۳۹ سال: درصد چربی ۲۱ تا ۳۲ درصد
  • بازه سنی ۴۰ تا ۵۹ سال: درصد چربی ۲۳ تا ۳۳ درصد 
  • بازه سنی ۶۰ تا ۷۹ سال: درصد چربی ۲۴ تا ۳۵ درصد

ایده‌آل‌ترین درصد برای چربی بدن مردان چیست؟

به‌طور کلی، مردان نسبتِ چربی بدن به بافتِ کم‌تری در مقایسه با زنان دارند و عوامل مختلفی روی این موضوع نقش دارد. به عنوان مثال، تولید مثل باعث افزایش درصد چربی در زنان می‌شود. شورای ACE درصد چربی ایده‌آل برای مردان را در دسته‌های زیر قرار داده است:

  • چربی ضروری: ۲ تا ۵ درصد
  • ورزشکاران: ۶ تا ۱۳ درصد 
  • بدن‌سازان: ۱۴ تا ۱۷ درصد 
  • درصدِ قابل قبول: ۱۸ تا ۲۴ درصد 
  • اضافه وزن: بیش‌تر از ۲۵ درصد 

بر اساس سن هم می‌توان اعداد زیر را به‌عنوان معیار در نظر گرفت: 

  • بازه سنی ۲۰ تا ۳۹ سال: درصد چربی ۸ تا ۱۹ درصد 
  • بازه سنی ۴۰ تا ۵۹ سال: درصد چربی ۱۱ تا ۲۱ درصد 
  • بازه زنی ۶۰ تا ۷۹ سال: درصد چربی ۱۳ تا ۲۴ درصد 
    درصد چربی بدن زنان

ایده‌آل‌ترین درصد چربی بدن براساس شاخص BMI

شاخص توده بدنی (BMI) یک مقدار عددی است که از تقسیم وزن شما برحسب کیلوگرم به مجذور قد شما برحسب متر، محاسبه می‌شود. پزشکان و متخصصان از نتایج به‌دست آمده این شاخص برای اضافه کردن شما به یکی از دسته‌بندی‌های زیر استفاده می‌کنند:

  • کمبود وزن 
  • وزن طبیعی یا سالم
  • اضافه وزن 
  • چاق 

با محاسبه BMI از طریق سایت‌های مختلف، به ارقامی می‌رسید که شما را در یکی از دسته‌بندی‌های ذکر شده قرار می‌دهد: 

  • کمبود وزن: ۱۸.۵ 
  • وزن طبیعی یا سالم: از ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ 
  • اضافه وزن: از ۲۵ تا ۲۹.۹ 
  • چاق: ۳۰ به بالا 

یکی از بهترین سایت‌ها برای محاسبه BMI، سایت مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری است که از بازه سنی ۲ سال و بالاتر را اندازه می‌کند. 

یکی از مشکلاتی که BMI دارد، این است که تفاوتی بین ماهیچه‌هایی بدون چربی و توده چربی قائل نمی‌شود و این موضوع برای اشخاصی که وزن بسیار بالایی دارند، منجر به سردرگمی و ناامیدی می‌شود. 

به‌عنوان مثال، یک بدن‌ساز ممکن است به‌خاطر توده بدون چربی اضافی، BMI بالاتری داشته باشد و در نتیجه، در دسته‌بندی چاقِ این شاخص قرار می‌گیرد در حالی که چاق نیست. جدا از این موضوع، BMI جنسیت، سن یا قومیت را هم در نظر نمی‌گیرد و به‌همین دلیل نمی‌تواند یک آزمایش معتبر برای تمام جوامع باشد.

چرا درصد چربی مهم است؟

درصد چربی بدن نشان‌دهنده آمادگی جسمانی اشخاص است و به همین خاطر هم حفظ آن در یک محدوده سالم اهمیت دارد. هرچه درصد چربی بدن در یک فرد بالاتر باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، سنگ‌های صفراوی، مشکلات تنفسی مثل آپنه خواب و حتی بروز برخی سرطان‌ها بیش‌تر می‌شود. 

جدا از چربی، بالا بودن سطح کلسترول در بدن هم می‌تواند روی بروز بیماری‌های قلبی نقش داشته باشد. به‌طور کلی، ما دو نوع چربی داریم: چربی زیر جلدی که پوست اضافی است و می‌توانیم در بخش‌های مختلف بدن‌مان ببینیم و چربی احشایی که در اعماق بدن یافت می‌شود و در اطراف اندام‌های داخلی جمع می‌شود. چربی احشایی از نظر متابولیسمی فعال‌تر است.

کاهش چربی بدن

این یعنی چربی‌های احشایی هورمون‌هایی را تولید می‌کند که روی سلامت ما تأثیر می‌گذارد، بر اشتها نقش دارد و وزن بدن، علائم سیری و گرسنگی را تنظیم می‌کند. زمانی که چربی احشایی بیش از حد باشد، می‌تواند روی مقاومت به انسولین، چاقی و بیماری کبد چرب نقش داشته باشد. 

طبق موارد ذکر شده، بدن انسان باید از هر دو نوع چربی به‌میزان کافی در بدن‌اش داشته باشد چون ویتامین‌هایی مثل A یا K و D همگی مواد مغذی و ضروری‌ای هستند که بدون داشتن چربی، نمی‌توانید به اندازه کافی از آن‌ها جذب کنید و به همین خاطر باید مقداری از چربی را همواره در بدن‌تان داشته باشید.

چگونه می‌توانیم درصد چربی بدن را کاهش دهیم؟

برای این‌که بتوانید درصد چربی بدن‌ خود را کم‌تر کنید،‌ باید اقداماتی برای کاهش چربی کل بدن انجام دهید. به‌عنوان مثال، برای از دست دادن ۴۵۰ گرم چربی، بدن ما باید ۳۵۰۰ کالری بیش‌تر از آن‌چه مصرف می‌کند، بسوزاند. یعنی برای کاهش ۴۵۰ گرم چربی در طول یک هفته، باید کالری دریافتی خودتان را ۵۰۰ کالری در روز کم کنید. 

متخصصین تغذیه به شما کمک می‌کنند تا یک برنامه غذایی ایمن، مغذی و پایدار طراحی کنید که کالری دریافتی روزانه‌تان را به بهترین شکل ممکن کم‌تر کند. 

پیشنهاد ما این است که در کاهش وزن و کالری دریافتی‌تان به سراغ رژیم‌های سخت و طاقت‌فرسا نروید به خاطر این‌که ماهیت محدودکننده این رژیم‌ها باعث می‌شوند که نتوانید به‌شکل طولانی‌مدت به آن‌ها تعهد داشته باشید و حذف گروه‌های مختلف غذایی از یک رژیم می‌تواند نتیجه‌ای عکس برای سلامتی بدن‌تان داشته باشد. 

ورزش‌های هوازی و تمریناتی با وزنه‌های سبک و اندکی سنگین می‌تواند نقش مؤثری روی کاهش چربی بدن داشته باشد و اندازه اندام‌های مختلف مثل شکم را به‌میزان خوبی کم‌تر کند.  

فرزاد رسولی بازدید : 44 یکشنبه 01 بهمن 1402 نظرات (0)

آشنایی با تست پاپ اسمیر و لزوم انجام آن + معنی اصطلاحات

آشنایی با تست پاپ اسمیر و لزوم انجام آن + معنی اصطلاحات

فهرست مطالب

توصیه به انجام غربالگری، همیشه از سوی افراد متخصص انجام شده است. دلیل آن نیز این است که غربالگری به جلوگیری از ابتلا یا تشخیص زودرس یک بیماری کمک می کند. چراکه در صورت ابتلا یا تشخیص دیر هنگام، روند درمانی بسیار سخت تر می شود. تست پاپ اسمیر، به طور دقیق نوعی غربالگری محسوب می شود. از طرف دیگر در روند تشخیص بیماری‌های مرتبط با دستگاه تناسلی زنانه نیز کاربرد دارد.

برای همین باید در مورد تست پاپ اسمیر، آگاهی لازم را داشت. از نحوه و نوع انجام آن تا زمان مناسب برای انجام آن و حتی افراد پرخطر که نیاز بیشتری به انجام آن دارند (با نظم و زمان کوتاه تر). به طبع داشتن اطلاعات کلی در مورد نتیجه یا تفسیر آن نیز می تواند به فرد کمک کند. در نهایت به یاد داشته باشید، مطالب ذکر شده برای آگاهی از این تست است. برای همین از تفسیر شخصی و یا خود درمانی پرهیز کنید.

تست پاپ اسمیر چیست؟

نام کوتاه تر آن “تست پاپ” یا “Pap Test” است. به طور کلی این تست برای تشخیص سلول‌های پیش سرطانی یا سرطانی در غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس یا دهانه رحم و همچنین در تشخیص بیماری HPV کاربرد دارد. در این تست پزشک، از دهانه رحم (توضیح در ادامه) نمونه برداری می کند. یعنی بخشی از منطقه را برمی دارد تا سلول‌های آن زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار بگیرند. این تست زمان زیادی نمی گیرد و همچنین درد زیادی را برای بیمار ایجاد نمی کند.

HPV چیست؟ این ویروس بیشتر در اثر مقاربت‌های جنسی از فرد دارای ویروس، منتقل می شود. این ویروس زمینه ساز سرطان‌های مختلف دستگاه تناسلی در مردان و زنان است. اما ایجاد سرطان آن در زنان شایع تر و جدی تر است. خصوصا سرطان دهانه رحم یا سرویکس. یکی از علائم این ویروس نیز می تواند ایجاد زگیل در ناحیه تناسلی باشد. در عموم به “زگیل تناسلی” معروف است.

آناتومی و محل نمونه برداری تست پاپ اسمیر

همانطور که گفتیم از ناحیه سرویکس (Cervix) یا دهانه رحم نمونه برداری انجام می شود. اما دهانه رحم به چه محلی گفته می شود؟

در تصویر زیر به خوبی محل سرویکس نمایش داده شده است. دهانه رحم یا گردن رحم، ادامه باریک شده رحم است که در انتها به واژن ختم می شود. در واقع نوعی پل بین رحم و واژن است. در بالای تصویر نیز، تخمدان‌ها را مشاهده می کنید.

آناتومی و شکل دستگاه تناسلی زنان
شکل و آناتومی دستگاه تناسلی زنانه
Vagina= واژن
Cervical Canal= دهانه یا گردن رحم
Ovary= تخمدان
Uterine Cavity= حفره رحم یا رحم

تست پاپ اسمیر در دختران باکره

یکی از دغدغه‌های اصلی در دخترانی که ازدواج نکرده اند، انجام تست پاپ اسمیر است. ممکن است پزشک برای اینکه به پرده بکارت فرد آسیبی وارد نشود، از روش‌های جایگزین برای انجام غربالگری و تشخیص استفاده کند. هرچند که هیچکدام دقت تست پاپ را ندارند.

در ادامه اگر فرد احتمال آسیب به پرده بکارت را بپذیرد و تست توسط پزشکی باتجربه و حاذق انجام گیرد، احتمال آسیب به پرده بکارت کمتر می شود. از طرف دیگر با انجام معاینات دوره، دختران می توانند نیاز به تست پاپ اسمیر را کمتر کنند.

زمان انجام تست پاپ اسمیر

در منابع مختلف به طور دقیق به اینکه زنان در چه سنینی باید این تست را انجام دهند، اشاره شده است. اما برخی شرایط و بیماری‌ها این روند را تغییر می دهند. یعنی فرد باید در سن کمتر یا در فواصل کوتاه تر تست را انجام دهد. پزشک نیز با توجه به این که فرد برای غربالگری تست انجام می دهد یا برای تشخیص و درمان بازه‌های تکرار تست را مشخص می کند.

به طور کلی پزشکان توصیه می کنند تست پاپ اسمیر از سن 21 سالگی به صورت روتین آغاز شود. حداکثر سن توصیه شده برای آغاز نیز 25 سال است. پیشنهاد می شود زنان تا سن 65 سالگی نیز به انجام روتین این تست، اقدام کنند. توصیه دیگر این است که تست پاپ و تست HPV همزمان انجام شوند. چراکه در واقع هر دو تست با همان نوع از نمونه برداری قابل انجام هستند. در کل در صورت عدم وجود تغییرات غیر طبیعی توصیه می شود هر 3 تا 5 سال (بسته به نوع و شرایط فرد طبیعی) تست تکرار شود. در جدول زیر به بیان دقیق تر زمان انجام تست می پردازیم:

  • موارد ذکر شده در جدول برای غربالگری افرادی است که در تست آن‌ها تغییرات غیر طبیعی دیده نشده است.
  • برخی از بیماری‌ها و مشکلات سبب می شود تا پزشک در فواصل کوتاه تر اقدام به تکرار تست کند (توضیح در ادامه).
  • زنانی که رحم خود را خارج کرده اند یا به هر دلیلی سرویکس و رحم خارج شده است، نیازی به انجام این تست ندارند.
سن نحوه تکرار روتین تست
زیر 21 سال عدم نیاز
21 تا 29 سال هر 3 سال یکبار
30 تا 65 سال هر 3 سال یا هر 5 سال همراه با انجام تست HPV
65 سال به بالا عدم نیاز (البته پس از مشورت با پزشک)

چه کسانی باید تست پاپ دهند و چه کسانی در فواصل کمتر باید تست را تکرار کنند؟

  • توصیه بر این است که زنان بین 21 تا 65 سال هر سه سال یکبار تست پاپ بدهند. توصیه دیگر این است که زنان بالای 30 سال هر 5 سال همراه با هر دو تست HPV و پاپ را باهم بدهند.
  • در صورت داشتن برخی فاکتورهای خطرآور ممکن است پزشک، فواصل تست را کمتر کند.
  • افرادی که تشخیص سرطان سرویکس یا وجود سلول‌های پیش سرطانی در آن‌ها داده شده است.
  • زنان مبتلا به HIV یا ایدز.
  • افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند مانند افراد پیوند شده، شیمی درمانی شده و افرادی که به صورت طولانی مدت از کورتون استفاده کرده اند.
  • زنانی که سابقه مصرف سیگار دارند.
خشکی واژن در رابطه جنسی و درمان آن

زمان توقف انجام تست پاپ اسمیر

معمولا در دو مورد دیگر نیازی به انجام تست‌های روتین نمی باشد. یکی با افزایش سن (حدود 65 سال به بالا) و دیگری خارج کردن کل رحم.

خارج کردن کل رحم یا هیسترکتومی

منظور از کل رحم، این است که تمام اجزا مرتبط با رحم خارج می شوند مثل دهانه رحم. البته دلیل خارج کردن رحم در ادامه تست موثر است. اگر به دلایل غیر از ایجاد سلول‌های سرطانی، رحم خارج شده باشد، می توان تست پاپ را متوقف کرد. اما اگر خارج کردن به خاطر مشکلاتی سرطانی باشد، ممکن است پزشک همچنان به انجام تست اقدام کند.

خرید انواع ژل بهداشتی برای خانم ها

افزایش سن

به طور کلی اگر جواب آخرین تست پاپ بعد از 65 سالگی منفی و طبیعی باشد، دیگری نیاز به انجام تست نیست. البته این موضوع هم نیاز به تایید پزشک دارد. ممکن است در زنانی که از لحاظ جنسی فعال هستند، پزشک همچنان به ادامه تست تاکید کند.

آماده شدن برای تست پاپ اسمیر

  • روند انجام این تست، معمولا کم درد و ساده است. در طول انجام این تست نیاز است که خونسرد و آرام باشید.
  • معمولا این تست در روزهای قاعدگی انجام نمی شود. اگر فرد در روز تست، دچار قاعدگی و خونریزی باشد، ممکن است پزشک تست را به روز دیگر موکول کند.
  • روز قبل از انجام تست باید از انجام مقاربت جنسی، استفاده از محصولات اسپرم کُش، دوش گرفتن یا شست و شوی دستگاه تناسلی، استفاده از داروهای واژینال (داروهایی که برای درمان دستگاه تناسلی استفاده می شود) اجتناب کرد.
  • تا هفته 24 بارداری انجام تست مشکلی ندارد. اما بعد از آن باید تا 12 هفته پس از زایمان صبر کرد. از هفته 24 به بعد بارداری، انجام تست کمی دردناک تر می شود.

انجام امور فوق برای این است که نتیجه تست دقیق تر باشد. چراکه این موارد ممکن است نتیجه تست را تحت تاثیر قرار دهند.

روش انجام تست پاپ

انجام این تست زمان کوتاهی می خواهد و از طرف دیگر درد زیادی را چه در حین انجام و چه بعد از آن ندارد. هرچند ممکن است بعد از تست فرد کمی احساس درد یا خونریزی اندکی داشته باشد.

برای انجام تست، فرد باید بر روی صندلی یا تخت مخصوص معاینه زنان، یعنی ” Stirrups” که در ایران به تخت معاینه ژنیکولوژی معروف است، دراز بکشد. این تخت با جایگاهی که برای پا دارد، سبب می شود تا پزشک دسترسی مناسبی به اندام تناسلی داشته باشد.

در ادامه پزشک با استفاده از وسیله ای به نام “اسپکولوم” واژن را باز کرده و با استفاده از یک براش یا وسیله ای مشابه از قسمت مورد نظر نمونه برداری می کند. سپس نمونه به آزمایشگاه پاتولوژی فرستاده می شود.

تخت یا صندلی معاینه ژنان یا ژنیکولوژی
نمایی از یک صندلی یا تخت معاینات ژنیکولوژی یا زنان

نتیجه تست پاپ

برگه یا نتیجه آزمایش که به پزشک تحویل داده می شود، توسط پزشک پاتولوژیست ثبت شده است. در واقع نتیجه بررسی نمونه ارسال شده است. برگه یا نتیجه ارائه شده از بخش‌های مختلف تشکیل شده است که در ادامه آن‌ها را بررسی می کنیم. اما در کل یا جواب تست “نرمال” است که معنی “منفی” نیز می دهد. این بدان معنا است که تا زمان بعدی تست پاپ، نیاز به درمان یا تکرار تست نیست. و یا اینکه جواب “عدم نرمال” است. این بخش شامل موارد مختلفی است که شکل و نوع “عدم نرمال” بودن را بیان می کند.

نتیجه ارائه شده توسط آزمایشگاه ممکن است شامل تعداد زیادی گزینه باشد که در صورت وجود اختلال، گزینه مربوطه، تیک می خورد یا ممکن است تنها پس از نوشتن بخش مورد نظر، وجود یا عدم وجود اختلال با ذکر جزئیات نوشته شود.

تفسیر تست پاپ اسمیر

همانطور که گفتیم، نتیجه تست از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام معنی خاصی دارد. در ادامه این بخش‌ها را بررسی می کنیم.

مشخصات شناسایی یا Identify

برخلاف تصور که این بخش اصلا اهمیت ندارد، این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما موقع دریافت برگه تست یا فایل اینترنتی آن، از صحیح بودن مشخصات خود، اطمینان حاصل کنید. نام پزشک، تاریخ و… نیز در این بخش ذکر می شود.

نوع نمونه یا Specimen Type

این بخش مربوط به روش نمونه گیری توسط پزشک است.

کیفیت نمونه ارسالی یا Specimen Adequacy

بسته به این که نمونه ارسالی شامل کدام بخش‌های سرویکس است و سلامت نمونه چگونه بوده است، این بخش پر می شود. به طور مثال اگر نمونه با خون مخلوط شده باشد، این مورد ذکر می‌شود.

Satisfactory for evaluation: بیان رضایت از کیفیت نمونه ارسالی و تایید حضور یا عدم حضور بخش endocervical/transformation zone در نمونه ارسالی.

Unsatisfactory for evaluation: بیان عدم رضایت از کیفیت نمونه و همچنین دلیل یا علت پایین بودن کیفیت.

* endocervical/transformation zone component، محلی بین بافت رحم و واژن است که احتمال بیشتری برای سرطانی شدن دارد. وجود این منطقه در نمونه، به تشخیص دقیق تر کمک می کند.

نتیجه آزمایش یا Interpretation/Result

این بخش از نتیجه، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. هر بخش به طور دقیق مشکلات را در صورت وجود نشان می دهد. این تعداد از بخش‌های متعدد برای دقیق تر شدن نتیجه آزمایش است.در ادامه به مرور هر قسمت می پردازیم.

Negative for intraepithelial lesion or malignancy

در صورت تیک خوردن این گزینه، یعنی جواب تست پاپ اسمیر منفی است. یعنی علائمی مبنی بر وجود سلول‌های سرطانی و پیش سرطانی وجود ندارد.

Organisms

در این بخش بررسی بر روی باکتری، قارچ یا هر میکروارگانیسم دیگر صورت گرفته است. در صورت وجود هر یک، گزینه مربوطه تیک می خورد یا در نتیجه نوشته می شود. چند اصطلاح رایج در این بخش به شرح زیر است:

  • Normal Flora: میکروارگانیسم خاصی دیده نشده است. تنها باکتری‌های نرمال واژن یافت شدند.
  • Trichomonas vaginalis: نوعی انگل است، که می تواند سبب عفونت واژن شود.
  • Candida: نوعی قارچ به حساب می آید.
  • Cellular changes consistent with herpes simplex virus (HSV): به علت وجود ویروس هرپس، تغییراتی در بافت و سلول‌ها ایجاد شده است.

Inflammation 

یکی از شایع ترین علائم در تست پاپ است. به معنی التهاب است، یعنی ایجاد قرمزی و تورم در محل نمونه. در جواب تست با 3 حالت میزان التهاب بیان می شود.

  • Mild یا خفیف
  • Moderate یا متوسط
  • Severe یا شدید

other non-neoplastic findings 

این بخش نیز به معنی تغییرات غیر سرطانی در سلول‌های نمونه است. ممکن است در برخی از نتایج این بخش وجود نداشته باشد.

Epithelial Cell Abnormalities

این بخش به بررسی تغییرات ایجاد شده در سلول‌های نمونه می پردازد. اهمیت این بخش در تشخیص سرطان بسیار زیاد است. قبل از توضیح زیرمجموعه‌های این بخش، باید با چند اصطلاح مربوطه آشنا شد.

هر بافتی در بدن انسان، دارای پوشش است. این پوشش در واقع مانند پوست آن بافت را احاطه کرده است. واژه “Epithelial” به معنی سطحی ترین لایه پوشاننده است. این لایه در سرویکس از دو نوع سلول تشکیل می شود. سلول‌های غده‌ای یا Grandular که بالای سرویکس را می پوشانند و سلول‌های سنگفرشی یا Squamous که پایین سرویکس را می پوشانند.

بافت‌های سرویکس
بررسی دو نوع سلول غده ای و سنگفرشی و مکان آنها در سرویکس رحم

در جواب تست، اختلالات و مشکلات هر یک از این دو پوشش بررسی می شود. شایع ترین موارد ذکر شده در نتیجه به شرح زیر است:

Atypical squamous cells of undetermined significance (ASCUS)

یعنی تغییراتی در سلول‌های سرویکس رخ داده است. اما نمی توان به طور دقیق گفت که چه عارضه‌ای سبب این تغییرات است. پزشک باید با بررسی بیشتر به تشخیص برسد.همانطور که مشخص است، این تغییرات در سلول‌های سنگفرشی رخ داده است.

معمولا HPV نقش شایعی در این رخداد دارد. این مورد جزو تغییرات خفیف و خوشخیم است.

ASC-H) Atypical squamous cells, cannot exclude HSIL)

از حالت قبل کمی پیشرفته تر است. تغییرات مشکوکی وجود دارند که نمی توان درجه بالا بودن این تغییرات را رد کرد و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

LSIL) Low grade squamous intraepithelial lesion) یا درجه پایین

تغییرات پیش سرطانی در این مورد دیده شده است. احتمال ابتلا به سرطان در افرادی در این بخش مثبت بوده اند، کم است و در این مرحله فاصله تا سرطانی شدن اند، زیاد است. حتی ممکن است در افراد جوان تر این تغییرات خود به خود پسرفت کنند. این مورد می تواند نشان دهنده تماس فرد با HPV نیز باشد.

در صورت مثبت بودن این بخش باید بررسی‌های بیشتر توسط پزشک صورت گیرد، تا امکان سرطانی شدن از بین رود.

HSIL) High grade squamous intraepithelial lesion) یا درجه بالا

در صورت مثبت بودن این بخش باید به صورت فوری بررسی شده و در صورت نیاز درمان‌های لازم انجام گیرد. این شدیدترین نوع تغییرات سنگفرشی است. این نوع از تغییرات زودتر از مورد قبلی به سرطان تبدیل می شوند. در این مرحله پزشک از روش‌هایی مثل کولپوسکوپی برای ادامه روند تشخیصی استفاده می کند.

Squamous cell carcinoma

مثبت بودن یا وجود این عبارت در نتیجه، نشان از ایجاد سرطان دارد. پزشک در ادامه برای ارزیابی دقیق تر و تایید نتیجه باید روش‌هایی مثل کولپوسکوپی استفاده می کند.

Atypical glandular cells

سلول‌های غده‌ای موکوس ترشح و رشد می کنند. این مورد نیز نیاز به بررسی دقیق تر دارد.

طبقه بندی CIN و Bethesda

ممکن است در برخی نتایج عبارت “CIN” نیز دیده شود. در واقع CIN یکی از سیستم‌های طبقه بندی درجه تغییرات سلولی است. مواردی که در بالا ذکر شد، بر اساس سیستم Bethesda هستند. در شکل زیر می توانید تغییرات هر دو سیستم همراه با تغییراتی میکروسکوپی و بافتی مربوط به هر مرحله تماشا کنید. اما در کل:

CIN1: جزو تغییرات درچه پایین یا LSIL

CIN2 – CIN3: جزوه تغییرات درجه بالا یا HSIL قرار می گیرند.

اما موارد ذکر شده به صورت کلی هستند و هر کدام از این موارد تعریف و ویژگی خاص خود را دارند. در کل اما CIN مخفف “Cervical Intraepithelial Neoplasia” است. در واقع حالت پیش سرطانی سلول‌های غیر نرمال سطح سرویکس را بررسی می کند.

طبقه بندی تغییرات سلول‌های سرویکس
نمای کلی و مقایسه انواع تغییرات و سیستم‌های طبقه بندی مربوط به تغییرات سلول‌های سرویکس
Histology= بافت شناسی (منظور تغییرات میکروسکوپی در هر مرحله)

نکته پایانی

تفسیر نتیجه تست پاپ اسمیر، امری دقیق و تخصصی است. برای تفسیر حتما به پزشک و متخصص مربوطه مراجعه کنید. چراکه حتی پس از تفسیر معمولا نیاز به انجام بررسی بیشتر از سوی پزشک است. تفسیر شخصی و نتیجه گیری بدون نظر پزشک تنها ممکن است سبب ایجاد دغدغه و استرس بی مورد شود.

سوالات متداول

آیا با تست پاپ اسمیر می توان به وجود HPV (ویروس پاپیلومای انسانی؛ عفونت مقاربتی) پی برد؟

بله، با توجه به جواب پاپ اسمیر و بررسی‌های بیشتر پزشک می تواند به تشخیص برسد.

در چه شرایطی نمی توان تست پاپ اسمیر انجام داد (با تایید پزشک)؟

بعد از هفته 24 بارداری تا 12 هفته پس از زایمان
در دوره خونریزی و قاعدگی

از چه کارهایی قبل از انجام تست باید پرهیز شود؟

  • روز قبل از انجام تست باید از انجام مقاربت جنسی، استفاده از محصولات اسپرم کُش، دوش گرفتن یا شست و شوی دستگاه تناسلی، استفاده از داروهای واژینال (داروهایی که برای درمان دستگاه تناسلی استفاده می شود) اجتناب کرد.
فرزاد رسولی بازدید : 96 پنجشنبه 25 اسفند 1401 نظرات (0)

کوکتل جوانسازی صورت فیوژن F-ANTI-OX

cocktail hydrationکوکتل لاغری درماهیل مخصوص لاغری و چربی سوزی و مخصوص مزوتراپی قیمت کوکتل آبرسانی پوست فیوژن لاغری می باشد. درماهیل LL یک نام تجاری برای تزریق لیپولیز است. این روش به بدنتان کمک می کند از شر چربی اضافی و سلولیت خلاص شود. کوکتل درماهیل LL برای از بین بردن بافت های چربی بکار می رود. این کوکتل بوسیله یک سوزن ریز مستقیما به داخل بافت چربی تزریق می شود. اثر این روش حدودا در هفته چهارم پدیدار شده که در طی این مدت بافت چربی به تدریج حل می شود. روش استفاه کوکتل چربی سوز درماهیل مدل LL : کوکتل لاغری و چربی سوزی Dermaheal LL بوسیله یک سوزن ریز مستقیما به داخل بافت چربی تزریق می شود. این روش تحت شرایط سرپایی و بدون بیهوشی انجام می شود. این روش بدون درد است و می توانید بلافاصله فعالیتهای معمول خود را از سرگیرید. توصیه می شود ۴-۲ درمان در فواصل ۸-۶ هفته ای داشته باشید. مهم است توجه کنید که پس از تزریق نیازی به بانداژ یا پوشیدن لباسهای مخصوص وجود ندارد.

  • و فاکتورهای رشد
  • دارای میکرونیدلینگ استاندارد
  • رفع ترک های پوستی و خطوط چاقی و لاغری
  • هایفو و آر اف چهار بعدی آمریکایی

cocktail hydrationکوکتل زیر چشم مزولایک زیر چشم از پر استفاده ترین محصولات برند مزولایک است. این محصول از مغذی ترین مزوهای زیر مجموعه برند مزولایک می باشد که می تواند آبرسانی به پوست را انجام داده و با ایجاد کلاژن و الاستین و زدودن چربی ، گودی دور چشم را مرتفع کند. در ساختار مزوی زیر چشم مزولایک از هیالورونیک اسید استفاده شده است که همین امر می تواند به آبرسانی و شفاف سازی پوست زیر چشم کمک بسزایی کند. کوکتل لیفت پوست مزولایک مزولایک از مهمترین محصولات مزولایک به شمار می آید. استفاده از کوکتل لیفت مزولایک ، افتادگی و شل شدگی پوست در صورت ، گردن و سایر نقاط بدن را می تواند رفع کند. استفاده از این راه برای لیفت و کشیدگی پوست یکی از بهترین راه های جوانسازی و زیبایی بدون هرگونه ریسک و عوارض جانبی می باشد. انتخاب محصولات مزوتراپی مزولایک متناسب با مشکل و نیاز پوستی می تواند در مواردی چالش بر انگیز باشد.

{درست است} راست روش درباره صحبت کردن کوکتل لیفت و وجود دارد دیگری روش...

همچنین کوکتل لیفت علاوه بر استحکام پوست دارای اثر پر کنندگی به وسیله هیالورونیک اسید می باشد.با هانیس شاپ همراه باشید تا با ویژگی ها و کاربرد بیشتر این محصول آشنا شوید. کوکتل لیفت مزولایک یا کوکتل مزوتراپی کوکتل هایی هستند که از پیری زود رس پوست جلوگیری می کند و باعث جوان سازی آن می شوند. مزولایک ، پپتید ها و فاکتورهای رشد است .باعث مسدود شدن رادیکال های آزاد، رفع چین و چروک ها، سفتی پوست، افزایش حجم و رطوبت ، تقویت سنتز کلاژن و روشن شدن پوست می شود. پوست بدن بعد از گذشت سال ها دیگر شادابی خود را نخواهد داشت و دچار افتادگی می شود. این مشکل در افرادی که رژیم های سخت می گیرند بیشتر به چشم می خورد. بسیاری از کسانی که پوستشان می افتد و آویزان می شود، تصور می کنند این مشکل راه حلی ندارد و آن را ناشی از روند طبیعی افزایش سن می دانند.

چگونه میتوان یادگیری کوکتل لیفت

اولتراپی (Ultherapy): در این روش با استفاده از امواج اولتراسوند حرارت را به لایههای عمیق پوست منتقل میکنند که باعث سفتشدن پوست میشود. میکرونیدلینگ (Microneedling): در این روش با استفاده از امواج رادیوفرکانس، ارسال حرارت را به پوست ارسال میکنندکه باعث تحریک کلاژنسازی شده و پوست را سفت میکند. مزوتراپی لیفت صورت (Mesotherapy): در این روش ماده مزو را به صورت زیر پوستی به پوست تزریق میکنند که ترکیبات مورد نیاز پوست را به پوست رسانده و باعث سفتشدن پوست میشود. این روش عوارضی ندارد و جای زخم باقی نمیماند. با توجه به توضیحات داده شده، در مزوتراپی کمترین میزان تهاجم به پوست انجام میشود که اگر ماده مزو استفاده شده معتبر باشد هیچگونه عوارضی ندارد و میتواند بهترین روش برای لیفت صورت باشد. یکی از شرکت های معتبر و شناخته شده به نام فیوژن در اسپانیا کوکتلی برای لیفت صورت تولید کرد که تک مادهای است و میتواند به درمان و لیفت صورت بسیار کمک کند. این کوکتل، کوکتل لیفت صورت فیوژن F-DMAE است که حاوی ماده دی متیل اتانول آمین یا همان DMAE است. کوکتل لیفت صورت F-DMAE، به منظور لیفت، مراقبت و ترمیم پوست استفاده میشود و ترکیبات به کار رفته در این کوکتل موادمغذی و موردنیاز پوست هستند و این دلیل که وارد خون نمیشوند عوارضی هم ندارند. ماده DMAE موجود در این کوکتل باعث افزایش سطح کولین در بدن میشود که باعث جوانسازی و شادابی صورت میشود. با افزایش کولین که دارای خاصیت آنتیاکسیدانی است رادیکالهای آزاد را از بین میرود که باعث حفظ آب در بدن میشود که به سفت شدن پوست کمک میکند. با کاهش لیپوفوسین و آراشیدونیک باعث روشنتر شدن پوست میشود و به جوانسازی پوست کمک میکند. باعث تحریک گیرندههای غشایی فیبروبلاسـتها و میوفیلامنتهای سیتوزولهایش میشود. محصولات میتوانند با استفاده از روشهای الکتروپوریشن، فرکشنال مزو، مزو و مزونیدلینگ اعمال شود. FACE برای لیفت و جوانسازی صورت استفاده کنید.

کوکتل مزوتراپیگردش خون را تحریک و سم زدایی و تخریب انجام دهد همچنین را افزایش می دهد. به مشکلات گردش خون کمک خواهد کرد و گلو لیپولیز را تحریک میکند که از به وجود آمدن سلول های چربی جدید جلوگیری نماید. ظاهر پوست با پوست نارنجی را کاهش خواهد داد. استحکام پوست را بازیابی کرده و در آخر سیلیس آلی سلولها را تجدید و به بازسازی شان کمک می کند. باعث می شود کلاژن سازی بهبود بخشیده شود. شما برای خریداری کوکتل لاغری ادیپو bcn می توانید به سایت حیان طب توجه نمایید و آن را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. از ویژگی کوکتل لاغری ادیپو bcn می توان اشاره کرد که در ویال ۵ و ۱۰ میلی متری در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است. برای سلولیت، لاغری شکم و پهلو از نوع ١٠ میل استفاده میشود و برای لاغری غبغب و بازو از ۵ میل. هیچگونه نگهدارنده ای در آن استفاده نشده است و ماندگاری بسیار بالایی دارد و با مراجعه به سایت حیان طب می توانید آن را به صورت تکی نیز خریداری نمایید.

  1. جوانساز قوی
  2. به رفع سلولیت کمک میکند
  3. پوست را سفت و شفاف میکند
  4. سفت کننده و لیفت پوست

cocktail hydrationFACE بهترین درمان ضد پیری برای پوست است. هر ویال حاوی ترکیبات فعال و خالص و فاقد مواد نگه دارنده یا سایر مواد شیمیایی می باشد. این فرمولاسیون در مزوتراپی برای جوانسازی استفاده می شود و در میان پزشکان متخصص در درمان پیری پوست کاملا شناخته شده است. سیلیکون ارگانیک ماده اصلی این فرمولاسیون است که اثرات گوناگونی نظیر تحریک سلولی، بلوکه کردن رادیکال های آزاد، آنتی گلیکاسیون، ضد چروک، سفت کننده، تقویت سنتز کلاژن و ضد التهاب را دارا می باشد. کوکتل آبرسان و جوانسازی پوست حاوی DMAE و اسید هیالورونیک با وزن مولکولی پایین می باشد که سفت سازی پوست را سرعت می بخشد(همچنین به مرطوب سازی و حجیم سازی پوست کمک می کند). با کوکتل آبرسان و جوانسازی پوست می توان بطور موثری از پیری پوست جلوگیری کرد و جوانسازی طبیعی حاصل شود. مهمترین موضوع در مزوتراپی ماده مزو است که اگر مرغوب و باکیفیت نباشد نه تنها به درمان کمک نمیکند بلکه اثرات زیان آوری را وارد میکند.

5 نکته برای کوکتل آبرسان موفقیت

کوکتل آبرسانکوکتل بوتاکس ام تی ایکس، یک کوکتل جوانسازی پوست است که عموما برای پوست صورت و گردن مورد استفاده قرار می گیرد. و کوکتل بوتاکس از آنجا که غیر قابل تزریق است، برای آن دسته افرادی که از سوزن و جای زخم سوزن های تزریقی هراس دارند مناسبترین گزینه است. کوکتل MTX همچنین قابلیت تزریق با سوزن را نیز دارا می باشد که دو منظوره در نظر گرفته شده است . این کوکتل از غلظت کاملا بالا و مناسبی هم برای تزریق و هم برای استعمال بر روی پوست برخوردار می باشد. از مهمترین تاثیرات کوکتل غیر تزریقی بوتاکس بر پوست، لیفت و کشسانی آن است. کوکتل بوتاکس با آبرسانی به پوست و مرطوب کنندگی آن سبب می شود تا بهترین نتایج صاف کنندگی و رفع چروک را روی پوست، شاهد باشید. و همچنان میوانید از طریق پیج اینستاگرامی بازاردید و رویال پاریس با ما در ارتباط باشید. کوکتل روشن کننده فیوژن پس از آنکه پوست را بخوبی شستشو داده و پاکسازی نمودید، مقدار مناسبی از مواد بوتاکس را برداشته و روی پوست بخوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شوند. پس از دو هفته استفاده از کوکتل جوانسازی نتایج جوانسازی و لیفت آن بر روی پوست، قابل مشاهده خواهد بود. استعمال کوکتل بوتاکس به صورت دو بار در هفته، صبح یا شب می تواند نتایج بهتری را برای مصرف کننده حاصل نماید.

در ادامه با (( فروشگاه زیبایی لند )) همراه باشید .:. رفع شلی شکم، بازو، پا و… ما را در اینستاگرام ( اینجا ) کلیک کنید. با استفاده از کوکتل DMAE که ترکیب اصلی کوکتل لیفتینگ پوست فیوژن میباشد؛ میتوان پوست صورت و بدن را به بهترین شکل ممکن مورد رسیدگی و محافظت قرارداد. اصولا برای انواع چین و چروکها و لکههای تیره و حتی افتادگی هایی که به دلیل افزایش سن و یا هر مورد دیگری در پوست صورت و گردن مشاهده میشود DMAE مورد استفاده قرار می گیرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده از کوکتل لیفتینگ پوست فیوژن اسپانیا به راحتی قادر است به رفع افتادگی انواع قسمت های پوست بدن کمک کند. به این ترتیب که برای داشتن اندامی زیبا باید پوستی بدون لک و شل نیز داشت. محصولات برند فیوژن میتواند با استفاده از روشهای الکتروپریشن، فرکشنال مزو، مزوتراپی و مزونیدلینگ اعمال شود. بیوتی لاولی

فرزاد رسولی بازدید : 98 پنجشنبه 18 اسفند 1401 نظرات (0)

قیمت و خرید کوکتل جوانسازی فیوژن - بیوتی لاولی

کوکتل لاغریبرند فیوژن کوکتل های زیادی را برای جوانسازی خرید کوکتل سفت کننده پوست فیوژن پوست موجود دارد. که هر کدام با توجه به کارایی و حجمی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. بنابراین شما با توجه به نیاز پوست تان و مشکلی که پوست تان دارد می توانید کوکتل جوانسازی پوست فیوژن را انتخاب کنید. البته کوکتل جوانسازی صورت فیوژن بر اساس اورجینال بودن و فیک بودن دارای قیمت متفاوتی است. کار کوکتل های جوانسازی پوست فیوژن رفع مشکلات پوستی شما، و داشتن پوستی سالم و جوان است. البته استفاده از کوکتل جوانسازی فیوژن فقط برای رفع مشکلات پوستی نیست بلکه برای تقویت ساختار پوست خود نیز می توانید از این کوکتل های جوانسازی استفاده کنید. زیرا با بالا رفتن سن تولید کلاژن در پوست بسیار کم می شود که شما با استفاده از کوکتل جوانساز فیوژن می توانید به تحریک تولید کلاژن در پوست بپردازید. زیرا تمامی کوکتل های جوانسازی پوست فیوژن باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می شوند.

مهمترین مشکلات در کوکتل لیفت Comes All the down to این Phrase که {شروع می‌شود} "W"

کوکتل لیفتاهمیت و رسیدگی به پاها به مراتب مهمتر از دستهایتان است. پاهایتان درطول شبانه روز زمان زیادی داخل کفش و جوراب قرار میگیرد که باعث ایجاد محیطی مناسب برای رشد باکتریها است و در صورت عدم رسیدگی و نظافت، قارچهای پوستی و قارچ ناخن ایجاد میشود. پدیکور بهترین و موثرترین روش مراقبت از پوست و ناخن پا است که به جهت بهبود و حفظ سلامت پوست پا، ناخن و جلوگیری از بروز بیماریها، در مراکز زیبایی و یا به صورت خانگی انجام میشود. اهمیت و رسیدگی به پاها به مراتب مهمتر از دستهایتان است. پاهایتان درطول شبانه روز زمان زیادی داخل کفش و جوراب قرار میگیرد که باعث ایجاد محیطی مناسب برای رشد باکتریها است و در صورت عدم رسیدگی و نظافت، قارچهای پوستی و قارچ ناخن ایجاد میشود. پدیکور بهترین و موثرترین روش مراقبت از پوست و ناخن پا است که به جهت بهبود و حفظ سلامت پوست پا، ناخن و جلوگیری از بروز بیماریها، در مراکز زیبایی و یا به صورت خانگی انجام میشود.

دوره نقاهت آن کوتاه می باشد.

cocktail hydrationدر این روش هیچ جای زخم و برشی بر روی پوست ایجاد نمی شود. نیازی به استراحت بعد از تزریق ندارد. این روش کاملا ایمن و بدون عوارض می باشد. دوره نقاهت آن کوتاه می باشد. در تکنیک مزو مو سر ، محلول تقویتی به نام کوکتل ، سبب تقویت فولیکول های مو می شود. مواد معدنی نظیر ، زینک ، فسفر ، منیزیم و غیره. ریزش موی سر ، دلایل متعددی دارد. تعداد زیادی از این عوامل توسط مزوتراپی درمان می شوند. مزوتراپی علاوه بر درمان آلوپسی استرسی ، آلوپسی آندروژنیک و تلوژن افلوویوم را درمان می کند. کوکتل های مزو حاوی عصاره های طبیعی و گیاهی ، ویتامین ها ، گشاد کننده های عروق ، عوامل هومیوپاتی و دیگر موارد تشکیل شده اند. تمامی این موارد با تحریک فولیکول های مو ، رشد مجدد مو ها را رقم می زنند. لازم به ذکر است که افرادی با عارضه آلوپسی آره آتا ، نمی توانند از روش مذکور استفاده کنند.

روش تزریق ژل لب با متد روسی برای چه کسانی مناسب است؟

و اما بعد از اینکه شکل کلی لبها معلوم شد، مقدار کمی فیلر نیز به داخل لبها تزریق میشود تا حجم لبها را افزایش دهد. زمان تزریق ژل به سبک روسی متخصص زیبایی یا پوست باید به لب بالایی و پایینی توجه زیادی را داشته باشد تا با هم هماهنگ باشند. البته تمرکز اصلی تزریق ژل با این روش بر روی لبهای بالایی است، اما بعضی مواقع برای اینکه تقارن در لبها حفظ شود و لبها ظاهر طبیعی را داشته باشند تزریق فیلر بر روی لبهای پایینی نیز انجام میشود. نمونههای خدمات را از اینستاگرام دنبال کنید. روش تزریق ژل لب با متد روسی برای چه کسانی مناسب است؟ زمان برخورد با اولین بیمار، روش کار باید ساده و آسان باشد. تمام چیزی که باید متخصص انجام دهد تزریق مقداری ماده فیلر اسید هیالورونیک به ناحیهای از لب است که بلافاصله حجم لب را زیادتر میکند و شکل کمان تیزتر و بارزتر میشود. نتایج گرفته شده از مدل لب روسی میتواند بین ۶ الی ۱۲ ماه اثر داشته باشد.

  • کلاژن ساز و جوان ساز
  • حجم دهنده
  • تقویت رگ های خونی و گردش خون مویرگی
  • شبه بوتاکس و بدون و عوارض

کوکتل مزوتراپیو از غیرفعال شدن اکسیداتیو مواد تشکیل دهنده جلوگیری میکند. همچنین بدون الکل، رنگ و غیره پایدار است. برای حفظ فعالیت بالا از “فناوری انجماد سریع نیتروژن مایع -196C” استفاده کنید. پودر خشک انجمادی از “فناوری خشک کردن انجمادی” استفاده می کند. تا, تا حد زیادی “زندگی” و پایداری کوکتل ضد چین و چروک فرمنت را در محیط خلاء و دمای بسیار پایین حفظ کند. و در عین حال حاوی غلظت بالایی از عوامل فعال کننده است که می تواند ترمیم کند. سد “آسیب دیده” و کاهش خطوط خشک جوانسازی عالی پوست، کاهش آکنه، بهبود رنگ پوست، ترمیم سریع انواع مشکلات پوستی، و مورد علاقه بسیاری از متخصصان مراقبت از پوست است. پس از باز کردن بطری، لطفا آن را در جای خنک قرار دهید. سپس پودر لیوفیلیزه، محلول را خارج کنید, علامت فلش را روی درب پیدا کنید. ودرب بطری را در جهت فلش جدا کنید همچنین محلول را در بطری پودر لیوفیلیزه بریزید. با سر پلاستیکی بپوشانید و خوب تکان دهید و در آخر مقدار مناسبی بردارید و در محل مورد نظر بمالید.

از بین بردن چربی های اضافه بدن، کاهش وزن و لاغری.

مزو به معنای لایه میانی پوست است، چرا که تمام تزریق ها در این لایه انجام می شود. تراپی به معنای درمان است. مزوتراپی به معنای درمان لایه میانی پوست می باشد. این روش درمانی کاربردهای فراوانی در علم پزشکی دارد و با توجه به کاربرد آن، نوع موادی که به لایه میانی پوست تزریق می شود، متفاوت است. بیوتی لاولی در گذشته مزوتراپی، برای کاهش درد در افراد استفاده می شد؛ اما امروزه این روش بیشتر در درمان های زیبایی کاربرد دارد. درمان سلولیت در ناحیه ران و باسن که موجب سفت شدن و لیفت می شود. از بین بردن چربی های اضافه بدن، کاهش وزن و لاغری. مزوتراپی مو راهی درمانی است که با تزریق در بخش میانی پوست سر انجام می شود. در مزوتراپی مو همه ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و غیره با سوزن های بسیار نازک به سر تزریق میشوند. در داروهای مزوتراپی مو که باعث افزایش گردش خون نیز میشوند، ویتامین های تغذیه کننده ریشه مو و آنتی اکسیدان ها، مستقیماً با سوزن های 2 یا 4 میلی متری به ریشه مو تزریق خواهند شد.

  • عوامل ارثی و هورمون های آندروژنی
  • ۱۰ml Spain Centelix Fusion
  • کوکتل جوانساز ایکس اف سی (F-XFC)
  • ساخت کشور : تایلند
  • ترمیم پوستی
  • تقویت استحکام و سفتی پوست

مزوی پر استفاده ادیپو فورت ، محصولی برای از بین بردن رسوبات چربی موضعی بدن و به دنبال آن چین های شکم ، بازوها ، ران ها ، باسن ، زانوها و کمر طراحی شده است. این ماده می تواند برای از بین بردن لیپوماها در لیپوساکشن استفاده شود. کوکتل آدیپو فورت دارای فسفاتیدیل کولین بوده که این ماده چربی ذخیره شده در سلولهای چربی یا سلولهای چربی را حل می کند و به آن اجازه می دهد سلولهای چربی موضعی را از بین ببرد. محلول مزوتراپی آدیپو ، برای افرادی که دارای وزن طبیعی یا کمی بالاتر هستند، اما مناطق موضعی وئ محلی چربی دارند و برای افرادی که مایل به بهینه سازی و حفظ نتایج درمان کاهش چربی هستند ، توصیه می شود. برای انتخاب درست و صحیح محصولات مزوی بی سی ان اسپانیا بهتر است قبل از اینکه چشم بسته دست به خرید آنها بزنیم ، از ویژگی ها ، قیمت کوکتل مزوتراپی و موارد استفاده آنها ، اطلاعات کسب کنیم.

کوکتل جوانسازی

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کوکتل ضد چین و چروک فیوژن وب سایت خود باشید.

فرزاد رسولی بازدید : 92 چهارشنبه 12 بهمن 1401 نظرات (0)

درمان سندرم تنبلی روده + علت ها

Treatment of tattoo infectionکاهش مصرف قهوه که سیستم گوارشی را کم آب می کند نیز راهی برای متعادل کردن حرکات روده است. علاوه بر این، در مطالعات بالینی نشان داده شده است که افزودن مکمل های فیبر بدون نسخه حاوی پسیلیوم حرکات روده را منظم تر می کند. ملین های شیمیایی علائم تنبلی روده را بدتر کرده یا حتی منجر به بروز این بیماری می شوند. اما با مصرف ملین های طبیعی می توانید هضم را به حالت عادی بازگردانید. افزودن ۳ تا ۴ فنجان چای سبز به برنامه روزانه به بهبود هضم کمک می کند. بر اساس یک مطالعه حیوانی، استفاده از برگ های آگاروود به عنوان ملین طبیعی نسبت به برخی ملین های شیمیایی عوارض کمتری دارد. دانه چیا، سبزیجات برگ دار و روغن کرچک از دیگر ملین های طبیعی هستند. با این حال، تمام ملین ها در نهایت باعث می شوند حرکت روده به آن ها وابسته باشد، بنابراین در صورت امکان، حتی از ملین های طبیعی به ندرت استفاده کنید.

  1. دشواری تنفس و بلع
  2. بیرون زدن زائده های گوشتی از مقعد
  3. پوسیدگی ترمیم نشده دندان
  4. این بیماری یک علت بوی بد دهان میباشد
  5. درد مقعد
  6. تشنج همراه با تب بالا، حاملگی و دیابت
  7. بادام و شیر بادام
  8. خشکی واژن

Treatment of tattoo infectionاشخاصی که از این ابزارها برای تراز کردن دندانهای خود استفاده میکنند، باید به صورت منظم و ماهانه برای چک کردن و یا سفت کردن بریس ها به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند. همانطور که میدانید کودکان تا سن خاصی دارای دندان های شیری هستند. زمانی که دندان شیری میافتد، این احتمال وجود دارد که دندانهای مجاور، به سمت فضای خالی حرکت کرده و فضا را برای دندان اصلی که قرار است جای خالی را پر کند تنگ میکنند. متخصص ارتودنسی از فضا نگهدارنده ثابت برای حفظ فضای خالی استفاده میکند، تا زمانی که دندان اصلی رشد کند و کج نشود. این ابزارها گزینهای مناسب برای جایگزینی فضا نگهدارنده ثابت هستند که قابلیت جابه جایی دارند. این ابزار میتوانند به کنترل فشار وارد شده از سوی زبان یا مکیدن انگشتان کمک کنند. این ابزار ویژه میتوانند به خصوص در هنگام خوردن غذا باعث ایجاد ناراحتی برای شخص استفاده کننده شوند. در نتیجه، تنها بر حسب ضرورت از آنها استفاده میشود.

درمان عفونت تتو

Types of ceramic laminateیکی از علل نسبتا نادر سندرم روده تنبل، یک بیماری مادرزادی به نام بیماری هیرشپرونگ است، که وضعیتی است که باعث انسداد قسمتها یا تمام روده بزرگ به دلیل کمبود سلول های عصبی لازم برای پریستالتیک طبیعی می شود. علاوه بر این، انسداد روده (مانند تومور)، آسیب به عضلات مقعد و عادات ناسالم روده (مانند تاخیر در حرکات روده) نیز ممکن است مستقیما بر سلامت روده تاثیر بگذارد و منجر به سندرم روده تنبلی شود. برخی از شرایط پزشکی که به طور غیرمستقیم باعث سندرم روده تنبل می شوند عبارتند از اختلالات خوردن، مانند بی اشتهایی یا پرخوری عصبی، کم کاری تیروئید، سندرم روده تحریک پذیر و زوال عقل. سایر علل سندرم روده تنبل عبارتند از اختلال عملکرد کف لگن و استفاده از داروها، مانند مواد افیونی و استفاده طولانی مدت از ملین های محرک (مانند سنا و بیزاکودیل). ملین های محرک، پریستالتیک را برای تحریک حرکت روده تشویق می کنند. با استفاده طولانی مدت، بدن می تواند به این تحریکات وابسته شود و در نتیجه بدون آنها، پریستالسیس دچار اختلال می شود.

  • درماتیت Dermatitis
  • کج بودن یک یا چند دندان در جلو
  • طول درمان کوتاه
  • آسیب فیزیکی بیمار حین تنشج
  • شیرین کننده های مصنوعی

Laminate color bl3بنابراین وجود آن ها در بدن لازم و ضروری است. لوزه ها با یک لایه از مخاط پوشانده شده اند و همین مخاط، باعث عملکرد بهتر لوزه در برابر ویروس و باکتری خواهد شد. و اما دلیل؛ در اطراف لوزه حفره های بسیار کوچکی قرار گرفته اند که گاهی اوقات وجود باکتری، مواد غذایی یا هر ماده دیگری باعث مسدود شدن این حفره ها می شود. اگر این حفره ها بسته شوند و در مرور زمان سفت گردند، باعث ایجاد سنگ لوزه می شوند. بعضی از افراد بیش از بقیه مستعد سنگ لوزه هستند؛ مخصوصاً کسانی که لوزه های ملتهب دارند. آیا سنگ لوزه باعث بد بویی دهان می شود؟ بدبویی دهان یکی از رایج ترین شکایت های افراد مبتلا به سنگ لوزه است. سنگ های لوزه برای بعضی از افراد بوی بسیار بدی دارد اما برای بعضی دیگر هیچ علامت خاصی ایجاد نمی کند. در بیشتر موارد هیچ نگرانی در مورد سلامت فرد بعد از ایجاد سنگ لوزه وجود ندارد.

Tattoo infectionتنها با درمان پزشکی رفع می شود. اما اگر این بیماری ناشی از وجود عفونت قارچی و یا انگل ها و عادات نادرست غذایی باشد، می توان این وضعیت را با پماد یا دارو رفع و درمان نمود. سرکه ماده ای ضد التهاب است که می تواند در کاهش تحریکات پوستی موثر باشد. این ماده مقعد را ضدعفونی کرده و از بروز مشکلات دیگر جلوگیری می نماید. نشستن روزانه در وانی که مقدار کمی سرکه سیب به آن اضافه شده است می تواند مؤثر باشد. اگر بر روی پوست زخم یا خراشی وجود دارد از استعمال این ماده خودداری کنید، زیرا ممکن است وضعیت را تشدید کند و باعث سوزش شود. سیر داروی ضد التهاب و یک ضد عفونی کننده قوی است که می تواند در درمان خارش موثر باشد. سیر داروی برای درمان قارچ های مقعدی نیز به شمار می رود. برای استعمال این ماده کافی است آن را له کرده و مانند ضماد بر روی مقعد استعمال نمایید.

روکش دندان کودک

افراد مبتلا به سنگ گلو حس می کنند چیزی در گلویشان گیر کرده است. سایر علائم شامل درد مزمن، خفیف و التهاب لوزه می باشد. گاهی اوقات سنگ لوزه آنقدر در اعماق گلو قرار گرفته که نمی توان با استفاده از درمان خانگی آنرا از میان برد. در این صورت باید از متخصص گوش و حلق و بینی برای برطرف سازی سنگ استفاده کرد. اگر فردی دچار سنگ لوزه شود، اغلب می توان با پزشک برای از بین بردن لوزه ها صحبت کرد. جلوگیری از تشکیل سنگ لوزه به آسانی امکان پذیر است و صرفا نیاز به رعایت بهداشت دهان و دندان دارد. مسواک زدن دندانها و زبان بعد از غذا، در زمان خواب و اول صبح راهکار جلوگیری است. کشیدن نخ دندان روزانه نیز به تمیز کردن باکتری ها کمک کند. وویت همچنین پیشنهاد می کند که روزانه عمل قرقره آب با استفاده از محلول تجاری، دهانشویه خانگی متشکل از پراکسید هیدروژن و آب انجام شود.

قبل از انجام تاتو اگر آلرژی به هر یک از ترکیبات موجود در رنگ های تاتو دارید آن را مشخص کنید.مطمئن شوید و از تاتو کارتان بپرسید که چه مواد تشکیل دهنده ای در رنگ ها وجود دارد. اگر به هریک از ترکیبات آلرژی دارید رنگ های دیگری را بخواهید یا کلا از انجام این کار صرف نظر کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که آگاهی دقیق از رنگ های تاتو کار سختی می باشد چون هیچ روش مشخصی ندارد. مطمئن شوید تمامی لوازمی که با پوست تان تماس پیدا می کند به درستی استریل شده باشند. در مورد پرسش از اینکه چگونه وسایل را استریل کردند و یا اینکه استاندارد های ایمنی را رعایت کرده اند یا نه اصلا خجالت نکشید. این کار برای سلامت شما است. آیا سالن مجوز بهداشتی دارد؟ سالن های مجاز چون توسط بازرسان بهداشت مورد بررسی قرار می گیرند باید شرایط ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند. آیا سالن معتبر است؟ آیا تاتو کار به دنبال روش های ایمنی است؟

The location of the prostateاگر خونریزی بوجود آمد با استفاده از گوش پااک کن آن را بند علت تنبلی روده آورید. ممکن است نخستین باری که متوجه آنها میشود موقع سرفه کردن باشد. سرفه محکم هم میتواند به بیرون کردن سنگ لوزه کمک کند. در طول این عمل، لیزر برای ریشه کنی حفراتی استفاده میشود که سنگهای لوزه در آن تشکیل میشوند. این روش اغلب با استفاده از بیهوشی موضعی انجام میشود. ناراحتی و زمان بهبود معمولا حداقل است. در کوبلیشن کریپتولیز از گرما استفاده نمیشود. در عوض، امواج رادویی یک محلول نمکی را داخل یونهای شارژ شده منتقل میکنند. این یونها میتوانند بافت را برش بزنند. همانند لیزر، کریپتولیز کوبلیشن حفرات لوزه را کاهش میدهد اما بدون اینکه حس سوزش ایجاد کند. جراحی لوزه یا تونسیلکتومی، برداشتن لوزه با استفاده از جراحی است. این عمل ممکن است با استفاده از لیزر، دستگاه کوبلاسیون و یا چاقوی جراحی انجام شود. انجام این جراحی برای سنگ لوزه مورد بحث است.

علت هوس شیرینی

Medicine for tattoo infectionدر این روش یک قالب از دندانهای فک بالا و پایین گرفته و در نهایت یک پلاک برای دندانها آماده میشود که شما میتوانید آن را هر زمان که احساس ناراحتی کردید از دهان خود خارج کنید. ارتودنسی نامرئی: این نوع ارتودنسی به دلیل بی رنگ بودن کل پلاک، یکی از پرطرفدارترین درمانهای ارتودنسی متحرک است. ارتودنسی متحرک زد اسپرینگ: برای جلو کشیدن دندان هایی که به عقب رفته اند استفاده میشود. بریس های هاولی: برای به عقب کشیدن دندان های فک بالایی که بیش از حد جلو باشند. ریتینر: نگهدارنده ارتودنسی که پس از پایان درمان ارتودنسی برای تثبیت موقعیت جدید دندان ها استفاده می شود. هرچند که به اندازه بریس ها مقاوم نیستند و نمیتوانند به آن اندازه تاثیر گذار باشند، اما انواع متحرک دستگاه های متحرک ارتودنسی میتوانند به آرامی یک یا تعدادی دندان را حرکت داده و تراز کنند. معمولا عوارضی ندارند و یا حداقل عوارض را دارند. قابلیت خارج کردن آنها از دهان است، به خصوص زمانهایی که هنگام خوردن غذا احساس درد می کنید.

قیمت هر دو تقریبا یکی است. هر دو ضد لک هستند و رنگشان با گذشت زمان تغییر پیدا نمی کند. هر دو مقاوم و ماندگاری بالایی دارند. هر دو جنسشان از سرامیک است. هر دو ظاهر طبیعی دارند و فاصله میان دندانی را به خوبی پر می کنند. نصب ونیر نیاز به تغییر در ظاهر دندان و تراش دارد در صورتی که لومینیزر نیاز به تراش دندان ندارد. ونیر نیاز به داروی بی حسی دارد در صورتی که لومینیزر چون تراشی در آن اتفاق نمی افتد نیاز به چنین کاری ندارد. همانطور که می بینید لومینیزر دقیقا کارایی ونیر را دارد و فقط روش نصب آن متفاوت است علاوه بر آن در این فرایند مینای دندان آسیبی نمی بیند و سطح دندان هم تراشیده نمی شود. به همین علت بیماران برای دراز مدت لومینیرز را به ونیر ترجیح می دهند. ضخامت لومینیزر خیلی کم است در حدود ضخامت لنز چشم! ولی با این وجود دوام زیادی دارد. از آنجایی که ضخامت ونیرهایی همچون لومینیرز بسیار کم است، می توان از آن به جای ونیر استفاده کرد.

Body tattoo infectionمحققین مطالعات زیادی برای یافتن ارتباط بین تعداد باکتری های موجود در روده و وزن کلی یک فرد انجام داده قالب گیری دندان کودکان اند. بر اساس نتایج افرادی که وزن سالمی دارند نسبت به افرادی که اضافه وزن دارند باکتری های سالم و متنوع بیشتری در روده هایشان دارند. در واقع باکتری های روده کوچک افراد چاق تفاوت زیادی با افراد لاغر دارند. فیرمیکوتس Firmicutes:نوعی باکتری که در مقادیر بالاتری در افراد چاق دیده می شوند. فیرمیکوتس ها در استخراج کالری از قندهای پیچیده ، کارآمدتر عمل کرده و بدنتان این کالری ها را به عنوان چربی ذخیره می کند در نتیجه روند افزایش وزن سرعت می گیرد. باکتروئیدس Bacteroidetes: نوعی دیگر از خانواده باکتری ها که در افراد چاق خیلی کمتر دیده می شوند. در یک آزمایش، محققین باکتری فیرمیکوتس را وارد بدن موش ها با وزن طبیعی کردند در نتیجه موش ها شروع به افزایش وزن سریع کردند حتی با وجود ثابت بودن رژیم غذایی.

فرزاد رسولی بازدید : 110 چهارشنبه 27 مهر 1401 نظرات (0)

ایا می دانید تعریف سلامت از نظر سازمان جهانی بهداشت چیست ؟ در تعریف سازمان جهانی بهداشت که امروزه در سراسر جهان مورد توجه و استناد قرار دارد. در ماده 2 اساسنامه خود مصوب 1948 میلادی تعریف سلامت اینگونه است : سلامت عبارت است از حالت آسایش کامل جسمی، روانی، اجتماعی و نه فقط نبودن بیماری و ناتوانی. 1- نبودن بیماری و نبودن معلولیت و ناتوانی که به تنهایی رژیم دوکان چیست؟ نمیتواند به معنای سلامت یا تندرستی باشد. 2- علاوه بر نبودن بیماری و ناتوانی، باید انسان یک حالت رفاه و آسایش در جنبههای جسمی، روانی و اجتماعی بهرهمند باشد تا بتوان گفت از سلامت برخوردار است. 3- این سه جنبه جسمی، روانی، اجتماعی روی هم اثر میگذارند و از یکدیگر تاثیر میپذیرند. مثلا حالات نامطلوب روانی مانند عصبانیت، افسردگی، غم و اندوه روی سلامت جسم و آسایش آن اثر بد میگذارد. همینطور روابط اجتماعی نامطلوب، هم بر سلامت جسمی و هم بر سلامت روانی اثر بد میگذارد.

  • گوشهگیر شدن و کنارهگیری از فعالیتهای گذشته
  • سل گاوی
  • پس از ثبت نام اعضای خانواده، وضعیت شما بررسی خواهد شد
  • به حداقل رساندن خطرات در محل کار
  • بیماری ها
  • معاینات و ارزیابی اندامها
  • بلفاریت چشمی

با یک متخصص ارتباط بگیرید و مشاوره آنلاین پزشکی داشته باشید. برای مراجعه به روان درمانگر ها نیازی نیست که در این شلوغی ها و آلودگی ، تا مطب و یا کلینیک بروید و ساعت ها منتظر ویزیت باشید . کافیست اپلیکیشن بیمار ازپزشک را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید و در خانه ویزیت پزشک آنلاین داشته باشید. پیشنهاد می کنیم سلامت ذهن را هم مانند سلامت جسم جدی بگیرید و در اولویت قرار دهید . برای مراقب از خودتان کاری کنید و و جای اینکه بر حس های منفی تمرکز داشته باشید، سعی کنید با یک نگرش مثبت در زندگی خود تغییر ایجاد کنید. ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از روز خود را به کاری که دلتان می خواهد و دوست دارید اختصاص بدهید. زمانی که بخش انتقادگر ذهنتان ، اشتباهاتی که در گذشته کرده اید را یادآور شدند ، یک دفترچه یادداشت بردارید و از خوبیها و نکات مثبت خودتان بنویسید. فکر کنید بهترین دوست شما خودتان هستید . فیلمهای طنز و خنده دار ببینید. ۱۰ دقیقه از روز را ریلکس کنید . در طول هفته در فضاهای سبز قدم بزنید . با آدم های مثبت وقت بگذرانید و از افرادی که انرژی منفی دارند به شدت دوری کنید.

  • تحریک پذیری
  • صرع و بزل نخاعی
  • زرد زخم
  • زوال عقل

در این خصوص دکتر کاندیدا ربلو مدیر برنامه تحقیقات تغذیه و بیماریهای مزمن در مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در باتون روژ، میگوید، جو ویژگیهای بسیار خوبی دارد. برای مزهدار کردن ماهی میتوان از سبزیجات و ادویههای گوناگونی استفاده کرد. برخی از این مواد را باهم مرور میکنیم. در انواع قلیه، برای پر کردن داخل شکم ماهی و در انواع کاریها از این سبزی معطر استفاده میشود. دسرها یکی از محبوبترین و متنوعترین خوراکیها در سراسر جهان هستند. در این میان دسرهای میوهای به دلیل عطر و طعمی که دارند، بسیار خوشطعم و گوارا هستند و طرفداران خاص خود را دارند. دسرها معمولاً پس از غذا سرو میشوند؛ زیرا شیرینی موجود در آنها به هضم بهتر غذا کمک میکند. یک مطالعه جدید نشان داده است که نوشیدن چای سیاه میتواند خطر مرگ و میر افراد را کاهش دهد. طبق بررسیهای تحقیق مورد اشاره، این خطر به ویژه در بین افرادی که دو یا چند فنجان چای در روز مصرف میکنند، کمتر است. پزشکی و سلامت چشماداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طی فراخوانی از کلیه دانشجویان دعوت نمود تا در رویدادهای ویژه دانشجویی به مناسبت هفته خوابگاه ها با موضوعات متنوع آموزشی شرکت نمایند. به گزارش مفدا بوشهر، اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طی فراخوانی از کلیه دانشجویان دعوت نمود تا در رویدادهای ویژه دانشجویی به مناسبت هفته خوابگاه ها با موضوعات متنوع آموزشی شرکت نمایند. همچنین کارگاه آموزشی سلف ماساژ و تأثیر آن بر سلامت روان از ساعت ۱۸:۳۰ روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه توسط شهرزاد عباس پور در خوابگاه دخترانه خورشید برگزار می شود. درمان سنگ کیسه صفرا  در ادامه به مناسبت هفته خوابگاه ها کارگاه ذهن آگاهی توسط سیما بهروزی کارشناس اداره مشاوره در روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۷:۳۰ در ساحل زیبای ریشهر به همراه صبحانه سالم ویژه دانشجویان دختر برگزار خواهد شد. فراخوان این سه رویداد به پیوست همین شماره خبری تقدیم شما همراهان گرامی خواهد شد. در بسیاری از مراجع و منابع رسمی سلامتی شامل هفت مولفه است. این مولفه ها توسط دو پژوهشگر دانشگاه ویسکانسین به نام های دکتر ابوت و دکتر جونز تدوین شده اند. سازمان جهانی بهداشت نیز به عنوان یک منبع خارجی، آن را در سایت خود قرار داده است. سلامت جسمانی به معنای عدم وجود بیماری یا آسیب در فرد است. در این شرایط انسان قادر به انجام فعالیت های روزانه و حفظ انرژی برای موارد اضطراری و دوری از بیماریها و تناسب کلی جسمی است. مصادیق اصلی توجه به سلامتی شامل خواب کافی، رژیم غذایی مناسب، ورزش و فعالیت بدنی، بهداشت و عدم تنش در زندگی است. سلامت و بهداشت روانی هر فرد، چنانچه بیشتر از سلامت جسمانی اهمیت نداشته باشد حداقل به همان اندازه مهم و قابل توجه است. وضعیت سلامت جسمانی بر سلامت روان و سلامتی افراد مبتلا به بیماری های روانی تأثیر می گذارد. توانایی کنترل هیجانات به شکلی که در بیان آنها راحت باشیم و بتوانیم شکل و شیوه مناسب اظهار و ابراز آنها را انتخاب کنیم، به عنوان سلامت عاطفی تعریف میشود. به نظر ميرسد كه اين تغييرات سازشي و غيرسازشي حاصل تغييرات در سطح سلولها و عملكرد آنها باشد. شرايط ويژه فضا و ساير سيارات به دليل تفاوتهاي بارز با شرايط زمين، ميتواند محيط منحصر به فردي براي پيشرفت و توسعه دانش و تكنولوژي بشر فراهم سازد. ايجاد شرايط كامل بيوزني بهويژه در تركيب با ساير فاكتورهاي فضا، مانند پرتوهاي كيهاني، را نميتوان به طور كامل بر روي زمين شبيهسازي كرد. مطالعه كامل و جامع تاثير اين شرايط بر زیستمندهاي زنده را تنها ميتوان در فضا انجام داد. با اين وجود به دليل هزينه بر بودن تحقيقات درفضا، بسياري از اين مطالعات در شرايط شبيه سازي شده بر روي زمين انجام مي شود. مطالعات فضايي تا به امروز نشان داده است كه نتايج به دست آمده از اين مطالعات نه تنها در رفع مشكلات ماموريتهاي فضايي سودمند واقع شده است بلكه در ارتقای كيفيت زندگي بشر روي زمين نيز بسيار موثر بوده است.

نکته های پزشکی و سلامت

مسیر 40 ساله نظام سلامت، مسیر پر فراز و نشیبی است که فقط میشود به صورت گذرا به بخشهایی از آن اشاره کرد. هر چند خدمات بسیاری در این مسیر ارائه شده و رد پای بزرگان و دانشمندان بسیاری دیده میشود، اما فقط میتوان به صورت گذرا به برخی از کارهای انجام شده در نظام سلامت اشاره کرد. خدمات تشخیصی و درمانی را میتوان ویترین نظام سلامت دانست. جایی که ارائه خدمات به هنگام و استاندارد به دریافت کنندگان خدمت، جلوگیری از ارجاع به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات پزشکی و ارتقای کیفیت خدمات از هر چیزی مهمتر است. کارهایی که میتواند به افزایش رضایت مردم از خدمات بستری و دسترسی عادلانه به خدمات سلامت با کیفیت منجر شود. اکنون از 984 بیمارستان کشور، لیست غذاهای رژیم مدیترانه‌ای 614 بیمارستان شامل 87 هزار و 852 تخت بیمارستانی مربوط به وزارت بهداشت و دولت است. این در حالی است که تعداد کل تختهای بیمارستانی در سال 1356 و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، 56 هزار تخت بود و در حال حاضر 128 هزار و 142 تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد.

  • دیمن هیدرینات قرص خوراکی 50
  • D قطر: قطر خال بزرگتر از ۵ میلیمتر است
  • اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
  • استئوژنز ایمپرفکتا
  • شرایط استفاده از بیمه تکمیلی
  • خشکی چشم
  • بیزاکودیل قرص انتریک کوتد خوراکی 5

تعداد پرستاران شاغل در مراکز دولتی در سال 1357 برابر با 7 هزار نفر بود که در سال 1397 این عدد به 71 هزار و 271 نفر رسیده است. همچنین تعداد کارشناسان اتاق عمل طی این 40 سال به 7 هزار و 878 نفر و تعداد کارشناسان هوشبری به 7 هزار و 168 نفر رسیدند. این در شرایطی است که تعداد مراکز دولتی آموزش پرستاری از 55 آموزشگاه یا آموزشکده به 102 دانشکده و تعداد دانشکدههای پرستاری آزاد به 85 واحد رسیده است. موضوع مدیریت منابع نیز یکی از موارد مورد توجه در تمام عرصهها از جمله عوامل خطر انسداد روده نظام سلامت بوده است. بنابر اعلام وزارت بهداشتت هزینههای پرداختی مستقیم از جیب از کل هزینههای سلامت در سال 1357 حدود 45 درصد بود که این رقم در سال 1395 به 37 درصد رسیده است. در سال 1377 تعداد آمبولانسهای خریداری و توزیع شده 850 دستگاه و در سال 1388 این رقم برابر با 3 هزار و 700 دستگاه بود.

درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی همراه با راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی، دکوراسیون، پزشکی و دندانپزشکی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 164
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 896
  • بازدید ماه : 2,877
  • بازدید سال : 19,275
  • بازدید کلی : 38,113