loading...
مجله تکنولایف
فرزاد رسولی بازدید : 27 جمعه 17 فروردین 1403 نظرات (0)

هرآنچه لازم است درباره لپ تاپ های گیمینک و رندرینگ بدانید

اگر شما یک طراح یا گیمر باشید به خوبی درباره لپ تاپ های گیمینگ و لپ تاپ های رندرینگ می دانید .حتی اگر یک تازه کار باشید به موقع این مقاله را می خوانید و از قدیم گفتند جلوی ضرر رو هرجا بگیری منفعته.

تعریف لپ تاپ گیمینگ

در لپ تاپ گیمینگ تمرکز اصلی روی فرکانس بالا در سی پی یو و جی پی یو است. کلاک اسپید بالا در این دو قطعه، بهترین تاثیر را بر روی فریم ریت دارد. در فرآیند اورکلاک نیز با بالاتر بردن فرکانس یا کلاک اسپید، تعداد فریم در هر ثانیه بالا می‌رود. از طرفی سیستم‌های گیمینگ بنا به سلیقه ی مخاطب از نور پردازی‌ها و طراحی‌های خاصی برخوردارند که در پی سی‌های معمولی و سیستم‌های کاری دیده نمی‌شود.

لپتاپ رندرینگ

مزیت های لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ برای اینکه بتوانند بازی ها را با کیفیت و سرعت بیشتری به نمایش بگذارند دارای سخت افزاری با کیفیت بالا هستند. در ساخت لپ تاپ های گیمینگ به سرعت مصرف باتری نیز توجه شده است. زیرا بازی های کامپیوتری مصرف باتری خیلی زیادی دارند. در ادامه تعدادی از خصوصیات مهم و کاربردی لپ تاپ گیمینگ را بیان می کنیم:

سرعت بالا لپ تاپ گیمینگ

هنگامی که شما لپ تاپ معمولی خود را روشن می کنید چه مدت طول می کشد تا سیستم بالا بیاید و دستگاه برای استفاده آماده شود؟ وقتی به یاد این موضوع می افتید حتما متوجه می شوید که باید چقدر انتظار کشید تا بالاخره لپ تاپ روشن و آماده بکار شود. در دنیای امروزه سرعت مهم ترین چیز است. حتی همین چند دقیقه انتظار هم می تواند آزار دهنده باشد. ولی مطلب مهم در مورد لپ تاپ های گیمینگ این است که از زمان فشردن دکمه استارت آن تا زمان آماده به کار سیستم تنها ۳۰ ثانیه زمان لازم است. این مزیت مخصوصا برای افراد تاجر و کسانی که باید در جلسه های کاری خود لپ تاپ خود را روشن کرده و از روی آن داده های خود را به اشتراک و نمایش بگذارند کاملا کارآمد است. تاخیر روشن شدن لپ تاپ و در اصل معطل شدن مشتری در جلسه کاری می تواند فرد را خجالت زده کند.
لپ تاپ گیمینگ با وجود پردازنده یا CPU قوی خود سرعت بالایی دارد. پردازنده ها در لپ تاپ های گیمینگ به دلیل اینکه باید بازی های حجیم را پردازش کنند دارای قدرت بیشتری هستند. چنین پردازنده هایی می توانند برای افرادی که برنامه های سنگین را روی لپ تاپ خود به اجرا در می آورند هم بسیار مفید و کار آمد باشد و سرعت عمل کار آن ها را افزایش دهد.

استفاده راحت لپ تاپ گیمینگ

ممکن است بعضی اشخاص متوجه این موضوع نباشند که لپ تاپ گیمینگ نیز می تواند تمامی کارهای یک لپ تاپ معمولی را انجام دهد. شما به راحتی می توانید همه نرم افزار های دلخواه خود را روی این لپ تاپ نصب کرده و از آن ها استفاده کنید؛ همچنین اصلا نباید نگران عجیب بودن آن باشید. به دلیل اینکه چیز عجیبی درون این لپ تاپ نیست. تنها تفاوت این لپ تاپ با لپ تاپ معمولی این است که لپ تاپ گیمینگ کارآمدتر و مفیدتر است و کیفیت بالاتری نیز دارد.

قطعات با کیفیت بالا لپ تاپ گیمینگ

همان گونه که قبلا گفته شد لپ تاپ گیمینگ به دلیل اینکه باید بازی ها را با کیفیت بالا و روان اجرا کند قطعات با کیفیتی دارد. این قضیه شامل: گرافیک، پردازنده قوی، حافظه بیشتر، کیفیت صدا و تصویر بهتر است.
وجود خنک کننده های بسیار پر قدرت یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب و جالب این لپ تاپ ها به شمار می رود که از آسیب رسیدن به لپ تاپ جلوگیری می کند. بازی های رایانه ای به طور معمول باعث داغ شدن لپ تاپ می شوند و این موضوع در لپ تاپ های معمولی موجب آسیب دیدن قطعات مختلف می شود. به همین دلیل است که در لپ تاپ های گیمینگ سیستم های خنک کننده قوی تری مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا با وجود یک کولر قوی در لپ تاپ با چنین مشکلی رو به رو نخواهید شد.

فناوری پیشرفته تر لپ تاپ گیمینگ

اگر شما امروز یک لپ تاپ معمولی خریداری کنید از زمان استفاده از آن تا زمان خارج شدن از گروه لپ تاپ های بروز چه مدت طول می کشد؟ قطعا این مدت زمان چندان زیاد نیست؛ زیرا تکنولوژی رو به پیشرفت است و لپ تاپ ها هر روز با یک سری آیتم های جدید بروز می شوند. اما این موضوع در مورد لپ تاپ گیمینگ تفاوت دارد. چنین لپ تاپ هایی برای امروز ساخته نمی شوند بلکه برای بازی های بروز تر نیز قابل استفاده هستند. با توجه به این موضوع، لپ تاپ های گیمینگ دیرتر از رده خارج می شوند. این لپ تاپ ها تا مدت های طولانی می توانند همه بازی ها و برنامه های جدیدی که پس از آن ها وارد بازار می شوند و حجم بالایی دارند را اجرا کنند.

عمر باتری طولانی تر لپ تاپ گیمینگ

باتری قوی که لپ تاپ گیمینگ دارد یکی از ویژگی های بارز آن است. این باتری ها دوام و کارآیی بیشتری دارند و می توانند ساعات طولانی تری کار کنند. این خبر می تواند برای همه افراد عالی باشد. البته با انجام دادن بازی در زمان عادی باطری خالی خواهد شد ولی با برنامه های معمولی می توان تا حدودی بدون نیاز به شارژ با آن ها کار کرد.

طراحی زیبا و صفحه کیبورد راحت لپ تاپ گیمینگ

گیمرها برای بازی کردن با لپ تاپ به صفحه کیبوردی احتیاج دارند که دارای کلید های نرم و راحت باشد و در صورت استفاده طولانی از آن خسته نشوند. ولی مگر این طور صفحه کلیدی آرزوی ما نیست؟ به عنوان نویسنده یک صفحه کلید راحت برای من یک آرزوی دست نیافتنی است. اما در صورت خرید لپ تاپ گیمینگ می توانم قابلیتی متفاوت از کیبورد به دست آورم. طراحی استفاده شده در صفحه کیبورد لپ تاپ های گیمینگ برای کاربر احساس راحتی فراهم می کند. همچنین با طراحی ویژه و متفاوتی که دارد آن را از دیگر کیبورد ها متمایز می کند.

تعریف لپ تاپ رندرینگ

برای اجرای نرم افزار‌های سنگین Adobe و رندر گرفتن در نرم افزارهای ساخت انیمیشن، نیاز به یک لپ تاپ فوق قدرت مند است که ساعت‌ها در روز بتوان از آن کار کشید و در پایان کار رندرهای سنگین از آن گرفت. یک لپ تاپ رندرینگ طوری طراحی شده که میزان زیادی از فرمان‌ها را به طور همزمان اجرا کند و عمر قطعات به دلیل مصرف بالا زیاد باشد. برای یک لپ تاپ رندرینگ رم بسیار بالاتری لازم است و همچنین تعداد هسته‌های پردازنده بر فرکانس هر هسته اولویت دارد.

ذات شبیه سازی و رندرگیری نیازمند پردازش تصویر بالایی است. با توجه به نوع کار و استفاده، لپ تاپ ها به ٣ بخش اصلی تقسیم می شوند.

لپ تاپ های رندرگیری رده پایین

این دسته عملا حافظه و پردازنده گرافیکی مجزا ندارند. تمامی پردازش ها در CPU مرکزی انجام می گیرد. مورد استفاده این رده از لپ تاپ ها معمولا گروه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر است.

معمولا برنامه نویسان این لپ تاپ ها را انتخاب می کنند. دلیل آن نیز نبود پردازنده گرافیکی مجزاست. در امر برنامه نویسی لازم است که لپ تاپ دارای پردازشگر مرکزی قوی و مقدار رم مناسبی باشد. می توان هارد SSD را نیز به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر گرفت.

حافظه گرافیکی مجزا، هم وزن دستگاه را افزایش می دهد – که باعث پایین آمدن قابلیت حمل و نقل آن می شود – هم هزینه ای اضافی بر دست کاربر می گذارد. چراکه در برنامه نویسی نیازی به گرافیک مجزا نیست.

لپ تاپ های رندرگیری میان رده

لپ تاپ های میان رده بسیار کار راه انداز هستند. مورد استفاده آن معمولا برای افرادی است که تازه وارد حوزه طراحی و شبیه سازی شده اند. علاوه بر کارهای رندرینگ، خیلی از کاربرها از آن به عنوان لپ تاپ گیمینگ استفاده می کنند.

پردازشگر قوی، مقدار رم بالا و از همه مهم تر یک پردازنده گرافیکی مجزا دارد. این لپ تاپ ها می توانند برای دانشجویان رشته های مهندسی معماری و مهندسی عمران و . . . بسیار کارآمد باشد.

معمولا کارهای آموزشی و تمرینی را با چنین لپ تاپ هایی انجام می دهند. هم از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند، هم قدرت پردازش مناسبی دارند. علاوه بر این لپ تاپ های میان رده مدل های بسیار متنوعی دارند، که کاربر با توجه به بودجه و سلایق خود می تواند انتخاب کند

لپ تاپ های رندرگیری حرفه ای

همان طور که از اسمش پیداست مخصوص کارهای تخصصی و حرفه ای است. اموری مانند تدوین، انیمیشن سازی و کارهای پردازش تصویر حرفه ای.

خصوصیات بارز این لپ تاپ های قدرتمند بودن پردازنده مرکزی و بالا بودن حافظه اختصاصی گرافیک است. سخت افزار عالی این لپ تاپ ها هزینه ی زیادی را می طلبد. به همین دلیل افرادی سراغ این دسته می آیند که به کمک لپ تاپ کسب درآمد می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی همراه با راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی، دکوراسیون، پزشکی و دندانپزشکی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 214
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 946
  • بازدید ماه : 2,927
  • بازدید سال : 19,325
  • بازدید کلی : 38,163